1. |
Re: Ryan srac, Kiralyhaza (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: Se kep, se hang... - tanulsag (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: Se kep, se hang... - tanulsag (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
4. |
Kek lampak meg LED megint (mind) |
63 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: Se kep, se hang... - tanulsag (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
6. |
Re[2]: Se kep, se hang... - tanulsag (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: Se kep, se hang... - tanulsag (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: Ryan srac, Kiralyhaza (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Fri, 2002-12-06 at 13:03, k_malac--freemail.hu wrote:
> megjelent egy cikk Ryan Tutak billentyzetebol (amugy ismeri
> meg valaki? nagyon szimpatikus ember). "
>
> Az bizony. Mi van vele? Mo-on van meg?
Aprilisban meg ott volt es nem allt szandekaban elhagyni az orszagot,
ellenkezoleg...
Udv, Sandor
|
+ - | Re: Se kep, se hang... - tanulsag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> (Valaki egyebkent adhatna egy korrektebb magyarazatot is
> a dologra: nem ertem ugyanis, hogy ha egy cella zarlatos,
> a sorba kotott tobbi cellat hol keruli ki a zarlati aram?)
Nem keruli meg, csak megno a toltoaram.
Ha 5 cella marad eletben, annak a feszultsege 10.5V. A masik akkue
nagyobb, es a nagy feszultsegkulonbseg es a kiesett cella ellenallasanak
hianya miatt nagyobb toltoaram indul meg.
Ha a masik motor meg jar is, akkor kb. 14V tolti az 5 cellat, ilyenkor mar
gazkepzodes is beindulhat.
Dizelnel amugy is nehez ugy a bikazas, jo vastag kabel kell hozza (vagy 2
vekony), a cellazarlatos akku nam sokkal rontja az eselyeket.
Gumo
|
+ - | Re: Se kep, se hang... - tanulsag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Na, az eset tanulsaga: ha nem indul a gep, masik kocsirol
> inditokabellel se, mindig probaljatok ugy is, hogy a sajat
> aksit KIIKTATJATOK (leszeditek a sarut) bikazaskor!
Elfelejtetted a leglenyegesebbre figyelmeztetni a tarsasagot. A
bikakabel levetele elott vissza kell kotni a gyengelkedo akksit.
Kulonben kifinghat a feszultseg szabalyzo. Ez nem mindenkinek
egyertelmu.
>(Valaki egyebkent adhatna egy korrektebb magyarazatot is
>a dologra: nem ertem ugyanis, hogy ha egy cella zarlatos,
>a sorba kotott tobbi cellat hol keruli ki a zarlati aram?)
Nem keruli ki. A tobbin nem folyi semmi.
Kepzeletben koss sorba egy par laposelemet. Azutan valahol a
kozepsok egyikere rakjal egy zseblampa izzot. Az aram csak azon
az egy elemen es az izzon fog folyni.
Ha meg az egesz sort is megterheled valamivel akkor az egesz
soron fog folyni x aram, az izzolampason meg x + az izzo arama.
--
Meszaros Geza
|
+ - | Kek lampak meg LED megint (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Miota irogattok a listan a kek LED-ekrol, azota kezdem latni itt
Zalaegerszegen is nehany kocsin. Meg a kek/zold helyzetjelzoket is.
1) Engem a kek/zold helyzetjelzo nem zavar, ha all egy auto, esetleg meg
jobban fel is tunik mint a hagyomanyos feher feny. Viszont tegnap lattam
egy kocka 1500 LADA-t, ami szemerkelo esoben rossz latasi viszonyok
kozott helyzetjelzovel ment, gondolom csak hogy "Lassa a paraszt hogy
nekem milyen meno a lepattant zsigam....", Na ezen mar rohogok, illetve
sajnalom szegenyt. Bar azt mondjak, hogy "Gazdagok a lelki szegenyek" :-o
Amugy fiatal srac vezette a kocsit, talan mondanom sem kell.
Szoval ha valaki ilyent rak fel szerintem nem ego, de ha direkt leoltott
tompitott
fennyel szaguldozik hogy latszodjon a helyzetjelzoje, az mar az. Nem?
2) Kek LED-eket mar itt is latni, ami azert zavaro, mert ezekben az
esos-paras
idokben amikor rovid tavu (pl. varosban) kozlekedeskor meg a legfaszabb
kocsik
uvegei is paras, esos stb., akkor elmosodott fenyekbol nehez megallapitani
hogy
egy mentoautot latok a homalyos uvegen keresztul oldalrol jonni vagy csak
egy
hulyegyerek csicsazta a kocsijat! Na, ez miatt mar nem tetszenek a kek
LED-ek.
Ha valakinek feltunesi viszketegsege van vagy a csajok elott akar felvagni,
tegye.
A diszko elott egesse a kek LED-jeit. A rendor elott nem meri gondolom...
Amugy valaki leszolta a GOLF II, LADA stb-t, most nem idezem de *olyan volt
az osszhatasa* mintha minden LADA, GOLF II-s, SUZUKI-s csak nagykepu
hulyegyerek lenne akiknek "nem telik masra". Na, szerintem mert valakinek
megadatott akar sajat akar apuci akar vallalati kocsi reven, hogy egy
viszonylag
turheto verda legyen a segge alatt, azert meg nem kell lenezni akinek CSAK
Szuzira LADA-ra GOLF II-re telik. Es ha rak ra egy kis spoilert? Vagy egy
oldaluvegre szerelheto legterelot? En sem szeretem ha minden kocsi ugyanugy
nez ki.
Plusz meg ha egy kocsi egyedibben nez ki, esetleg nem annyira szivesen
lopjak el
mert konnyebben felismerheto (kivetel alkatresznek vagy megrendelesre lopas
stb).
De gondolom egy uj AUDI meg egy 15 eves GOLF stb. lopasi aranya kozt azert
van motivaciobeli kulonbseg :-o Szoval regi kocsit is lehet szepen
optikailag tuningolni
meg lehet ujat is rondan. Nem kell lenezni, ha valakinek nem csak GOLF
IV-re telik
(esetleg kek LED-ekkel a visszapillantoban... :-) Nem?)
Akinek kek LED van elol az igy is ugy is egeti magat akarmilyen a kocsija...
Amugy vajon ki volt az az orult aki eloszor kezdte kocsira rakni ezeket?!
Inkabb egessek a kodlampakat, az legalabb nem vakit. Az is figyelemfelkelto.
Ja, en is lattam UV lampat kocsi aljan. Kerdesem: az nem piszkolodik be
sarral-porral?
Akkor mindig alamaszik a tulaj es torolgeti a pirosz szivecskes feher
zsebkendojevel?!
Na, kiirtam a mergemet...
Udv! GERI (Na, itt most kezdett szallingozni a ho!!!)
|
+ - | Re: Se kep, se hang... - tanulsag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> >(Valaki egyebkent adhatna egy korrektebb magyarazatot is
> >a dologra: nem ertem ugyanis, hogy ha egy cella zarlatos,
> >a sorba kotott tobbi cellat hol keruli ki a zarlati aram?)
>
> Nem keruli ki. Csak az az egy cella nem ellenallaskent, hanem igen jo
> vezetokent kerul az aramkorbe. A zarlatot a cella aljaba lerakodott
> olom okozza. Ezaltal csokken a (rossz)aksi belso ellenallasa, ergo
> nagyobb aram fog atfolyni rajta.
Hmm... Koszi. De hogy ez a kb. 16%-os ellenallas-csokkenes
(1 cella a 6-bol) donti el a jatszmat, az nekem tovabbra is
nagyon meglepo.
> Ezt mar nem birja a bikakent hasznalt, amugy sem erre
> kikepzett masik gk. akkuja, ami szinte biztos, hogy nincs az adott
> idopontban full-ra toltve.
> Vagyis ugy nez ki, mintha a katyuba ragadt szekeret, a doglott loval
> egyutt akarnad elvontatni.
Ezt mar mastol is hallottam, de arra UGYE MINDENKI
UGYEL, hogy inditozasnal jarjon a masik kocsi motorja?
Tehat ha minden igaz, akkor azert nem a masik aksi eteti a
"doglott lovat" ;) hanem egy generator.
Sz.
|
+ - | Re[2]: Se kep, se hang... - tanulsag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A AUTO 1670-ban irta :
>(Valaki egyebkent adhatna egy korrektebb magyarazatot is
>a dologra: nem ertem ugyanis, hogy ha egy cella zarlatos,
>a sorba kotott tobbi cellat hol keruli ki a zarlati aram?)
Nem keruli ki. Csak az az egy cella nem ellenallaskent, hanem igen jo
vezetokent kerul az aramkorbe. A zarlatot a cella aljaba lerakodott
olom okozza. Ezaltal csokken a (rossz)aksi belso ellenallasa, ergo
nagyobb aram fog atfolyni rajta.
Ez a nagyobb aram es a gepkocsi inditasahoz szukseges aram
osszeadodik. Ezt mar nem birja a bikakent hasznalt, amugy sem erre
kikepzett masik gk. akkuja, ami szinte biztos, hogy nincs az adott
idopontban full-ra toltve.
Vagyis ugy nez ki, mintha a katyuba ragadt szekeret, a doglott loval
egyutt akarnad elvontatni.
Sanyi
mailto:
|
+ - | Re: Se kep, se hang... - tanulsag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Halihó!
> (Valaki egyebkent adhatna egy korrektebb magyarazatot is
> a dologra: nem ertem ugyanis, hogy ha egy cella zarlatos,
> a sorba kotott tobbi cellat hol keruli ki a zarlati aram?)
Képzeld ez az akkut úgy, hogy 6 db kisebb akkuból tették össze és igazából
ez a cucc egy akkupack. Egyszerűen a többi cella nem zárlazos. Zárlati áram
nincs igazából, csak ha egy cella zárlatos, akkor az akku feszültsége és
maximális árama 1/6 részt esik, mivel csak 5 dolgozó cellád maradt. Minél
több cella zárlatos annál több 1/6 veszik el a munkából, olyan, mintha egy
darab drót lenne az adott cella helyén... amikor mind a hat cella zárlatos
lett, akkor van egy nehéz darab drótod... :)))
A bikázást azért nem viseli el a zárlatos akku, mert 2.4V különbség már
jelentős ahhoz, hogy az áram nagy része a két akku között follyon és ne az
indítómotor felé menjen.
--
Frank O'Yanco -=- Mobil +36-70/312-1856 +36-30/368-7792 -=- ICQ: 49179141
FreeBSD (current stable branch)
Key fingerprint = E99D 1A55 0DF2 3AAC 2A15 FD55 0D71 B88D 35E5 C50D
|
|