Hello !
Lenne egy kerdesem : A repulo szarnyainal a felhajto ero ugy keletkezik ,
hogy mivel a szarny felso reszenel a nyomas kisebb mint alulrol , es igy a
nyomaskulnbseg kovetkezteben keletkezik a felhajto ero ! A kisebb nyomas a
szarny felso reszen , azert van , mert a levego mozgasa ott gyosabb ... De
miert gyorsabb ott a levego aramlasa , mikor a szarny altalaban szimmetrikus
??
Udv : Igor
|
On Fri, 2002-03-01 at 10:03, wrote:
> > Anyagmegmunkalas, vagas, furas faragas, stb. meg mindeg a hagyomanyos,
> >pedig mar a lezerhatast ismerjuk, de bezzeg a haditehnika mar birtokolja a
> >megoldast..
> A lezervagas teljesen hetkoznapi technologia, egyaltalan nem csak a
> haditechnikaban.
Ezt igazolom, sot, nem csak vagasra, de hegesztesre is hasznaljak mar
ipari kornyezetben. Szepen felmelegitik a ket egymashoz illesztendo
femdarab szelet, es azok egymasba olvadnak kulso anyagbevitel nelkul (es
ez a lenyeg).
Sok elonye van a hagyomanyos hegesztessel szemben: sokkal pontosabban
szabalyozhato a keletkezett femdarab profilvastagsaga; jobbak a
mechanikai tulajdonsagok (nincs idegen anyag); es meg valami olyanra is
emlekszem hogy lehetove teszi hogy a munkadarab valtozo profilvastagsagu
lehessen => ott eros ahol kell, ott konnyu ahol nem lesz nagy
igenybevetel.
Persze nagyon pontosan kell hozza a munkadarabokat vagni, pont azert
mert nincs anyagbevitel ami "kitomne" az osszeillesztes soran marado
esetleges reseket.
Egyebkent en ezt egy Renault gyarban lattam (masfel meter hosszu
hegesztest keszitett a gep ~1 masodperc alatt), de biztos mashol is
alkalmazzak, sot...
Udv, Sandor
@@@@@@@
Es ponthegesztesnek hivjak, ha jol tudom (A.L.)
|