Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 54
Copyright (C) HIX
1998-06-10
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Klimakrol... (mind)  20 sor     (cikkei)
2 Kispolak (mind)  81 sor     (cikkei)
3 Re: *** HIX AUTO *** #52 (mind)  10 sor     (cikkei)
4 Re: csuklos kerdes (#53) (mind)  9 sor     (cikkei)
5 Re: dragster (#52) (mind)  7 sor     (cikkei)
6 RE: kispolak vs. Lincoln (mind)  28 sor     (cikkei)
7 re: csuklos (mind)  38 sor     (cikkei)
8 kispolak + trabi + citroen (mind)  72 sor     (cikkei)
9 re:Kispolski (mind)  43 sor     (cikkei)
10 Sargumi (mind)  18 sor     (cikkei)
11 szabalysertes, de mennyire? (mind)  14 sor     (cikkei)
12 RE: tolatoradar (mind)  21 sor     (cikkei)
13 klima, kispoli dicserete, viz az autoban. (mind)  153 sor     (cikkei)

+ - Klimakrol... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  A gyari klimanalobb az olasz DIAVIA autoklima, amely ugyan megegyezik
>  a gyari szeriaberendezessel, de utangyartott, es lenyegesen olcsobb mint
>  az eredeti. Tudomasom szerint jo 30-40 % -al.

Sokszor nincs az embernek valasztasi lehetosege. Tavaly nyaron 
korbetelefonaltam szinte egesz Magyarorszagot de az Opel OMEGA  A-hoz
csak a DIAVIA gyart klimacuccot. A gyarival megegyezo stilusu az alapanyag,
nem mindenfele utolagos bizgenytuk, meg kacatok, hanem a gyari elokeszitett
helyre joszerivel csak bepattintott alkatreszek jellemzik. Szerencsemre 
kicserelodott az egesz futorendszer es vele a futoventillator is, ami morgott m
ar
kicsit. Ezt a korabbi Rekord-ban is tapasztaltam, meg nehany ismeros
ASTRA-janal. Ez kotelezo OPEL betegseg ???
Mellesleg a klimaberendezest valoban nagyon szepen es precizen beszereltek, 
klasszul is mukodik, de 400k+AFA-ert ki is razhatja az embert a hideg...   :-)
(Ezek szerint ennel 30-40%-kal dragabb is lehetett volna ?  :-)


Bye: Antal Attila
http://www.externet.hu/AAS
+ - Kispolak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

Fogash mester a multkori szamban velemenyem szerint
kicsit elvetette a sulykot, mar ami a kispolszkit illeti, bar, sajnos,
be kell ismernem, kozel jart az igazsaghoz.
A mostani Lancia Dedrank elott nekunk is volt nehany kispolszkink,
mindnek 1. tulajai voltunk. Legutobbit /1990-es evjaratu/ nemreg adtuk
el, jomagam ket even keresztul vezettem, belerakva nehany ezer ki-
lometert, es egy kicsit mas kep alakult ki bennem rola /talan elfogult
vagyok?/.
Meretek:
>Kizart. A kispok egyszeruen hasznalhatatlan szamomra. (1,90/100kg).
>A magassagom miatt nem tudom betenni egyesbe, akkor sem, ha az
>ules nekier a hatsonak.
Hatareset. Van egy baratom, O hasonlo parameterekkel rendelkezik, es orom
nezni,
ahogy polskit vezet, ugyanakkor teny, hogy nagyon kenyelmetlen, de az
emberek
tobbsege nem kosaras alkat.
>A csomagtartojaba belefer kb 1 db magyar hirlap.
A csomagtarto tenyleg nem nagy, viszont a kispolszkit sem tavolsagi
autobusznak
akartak eladni. Foleg varosi kozlekedesre van kitalalva, igy a mindennapi
vasarlasok,
rohangalasok idealis eszkoze, mint a legtobb kisauto. Es ott a hatso ules
is...
>Ja es csak akkor tudnak mellem ulni, ha letekerem az ablakot...
Nem latom a :)-ket. Ha komoly, akkor lelki szemeim elott megelevenedik egy
kispolak,
az ablakabol felig kilogo soforrel, es utassal. Eros...
>Teljesitmeny: az a 26 lo semmire nem eleg.
Az a 24 lo pontosan arra eleg, hogy ezt a konnyu autot a varosokban
nagyon-nagyon
mozgekonnya tegye, kozutakon pedig a megengedett sebesseggel haladjon.
Autopalyan mar alulmarad, hiszen a max sebessege legjobb esetben is
kb.:110Km/h
korul van. Idevag:
>60nal is ugy ugral az uton, hogyha nem lenne csak 70 cm szeles az
>egesz, akkor el sem ferne egy savban.
Nos, en kozuton 90 kornyeken kozlekedtem vele, es hacsak nem volt eros
oldal-
szel, megbizhatoan stabil volt, elegge hasznalt uton is.
>Baromi sokat eszik,
6-6.2l max. /varosi/
>ektelen hangos,
hangos
>nem megy,
de
 >tulmelegszik (!),
Pl: nyaron Orfu-n es kornyeken cikaztam vele. Ketszaz kilometert mentunk
egyhuzomban, mire a Mecsekhez ertunk, es onnan meg fel Orfuig, mindekozben
semmi problema.
>eszi az olajat,
Mi ugy kb. haromhavonta vettunk bele 1l Botond olajat. /1000-1500km/
>a szerelok reme
mert nem tudnak rajta nagyot kaszalni:)))
Megvetele utani 6 even keresztul a motorhoz egyaltalan nem kellett
hozzanyulni, es
csak miutan en vettem partfogasomba kellett a 7. evben a szelephezagokat
beallitani,
annak ellenere, hogy az elso 3 even at oktatoauto volt!
>es nincs rajta fek.
a mienken volt. Elol, hatul.:)
A korrektseg kedveert mindenkeppen meg kell emlitenem, hogy a polak mar a
szar-
nyas muszerfalas szeria volt, mellyel szemben egy regebbi modell tenyleg
elrettento
lehet, bar ez a technikai adottsagokon nem sokban valtoztat.
A motortuningnak en sem latom sok ertelmet, elegge eletveszelyes / bar a
polakkal
mar 50-nel utkozve is halott ember vagy./. Ha mindenkeppen "villantani"
akarsz, vegyel
egy BIS-t, ez gyarilag vizhuteses 750cm3-es motorral keszul./Kb 350e egy
93-as/
A legfobb problema a kispolszkival az, hogy ugy neznek ra, mint egy
"csaladi" auto-
ra, mikozben messzirol latszik rajta, hogy rovidtavu utakra keszult, idealis
esetekben
"szaladgalos" masodauto. Talan igy kellene ertekelni.

-= Pry =-
+ - Re: *** HIX AUTO *** #52 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Talan az ultrahangos ajtonyito miatt. Azok ugyanolyan frekvencian
> mukodnek, mint a radarok egy resze. Ebbol kovetkezik, hogy radarzavarot
> lehet epiteni egy ilyen ajtonyito-erzekelo felhasznalasaval.  De sajnos a
> harom radarsav kozul csak az egyikre jo.

Az nem ultrahangos, hanem mikrohullanmu. Talan a 9.2Ghz, az egyik erre
kijelolt sav es ez van kozel az egyik radarsavhoz.

udv
Csaba
+ - Re: csuklos kerdes (#53) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>      Itt a csuklos buszoknak a leghatuljan van a motor. Ez most a
>      legutolso, a csuklo mogotti kereket hajtja, vagy kardanon keresztul a
>      csuklo elotti kereket?

Az uj Ikaruszoke itt is. Egyebkent en is kivancsi vagyok, melyik kereket
hajtja.


 Ed
+ - Re: dragster (#52) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> folytatodik, eros gazadasnal minden kipufogon meteres langoszlop jon ki.
> Nem kicsap, mint a F1 visszakapcsolasnal, hanem folyamatosan langol,

Tenyleg, ott miert csapodik ki?


 Ed
+ - RE: kispolak vs. Lincoln (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash wrote:

Almaim autoja egy jo "ping-pong asztal" tipusu amerikai batar. Mondjuk
Lincoln Mark III., vagy ehhez hasonlo. 

Eppen eladni keszulom "almaid autojat"
Mark IV. 460 cci V8 (kb 7.5liter) ugyhogy remelem a ceged fizeti a
benzint.
A merete kb. 210cm x 590cm szoval a Realtanoda utcabol a Szep utcaba
aligha fordulhatsz be vele anelkul, hogy egy-ket parkolo kocsit arebb
kellene rakni. 
Annak idejen amikor az Eotvosbe jartam a szuneteket toltottuk ezzel, hogy
beragadt turistabuszoknak segitettunk atrendezni a terepet.

Szoval ha erdekel a cirkalo, CAD$800, hazhozszallitast nem vallalok :-).
Egyebkent kb $600-ert mar atviszik es akkor meg mindig csak annyiba kerult
mint ket kispolszki. Nekem is Polosom volt otthon, ugyhogy valoszinu a
tulkompenzalas tipikus esetevel allok szemben, nap mint nap, amikor 
tukorbe nezek :-)


Sziasztok: Zsolt

Zsolt Lele
Department of Anatomy and Cell Biology
University of Saskatchewan
Saskatoon, SK
Canada
+ - re: csuklos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csuklos buszban 2fele letezik. Vannak a huzott csuklojuak (Ikarus 200-as
sorozat), ezek az elso resz hatso kereket hajtjak. A busz elso fele itt
egyezik a simaeval, csak hatfal helyett vonoherkentyu van rajta. Elonye
a nagyfoku azonossag (konnyebb gyartani), a passzivan kormanyozhato
hatso kerekpar (jobb nyomkovetes), es a jobb iranytartas, hiszen a
csuklot huzza. Hatranya, hogy a motor-eroatvitel rettenetesen el van
dugva, nem lehet hozzaferni. (a hatso hid elott bujik el).
A masik megoldas a tolt csukloju busz. (Ik 400-as sorozat, stb). A motor
itt leghatul van, mint a sima buszokon, ezert jol hozzaferheto. A
leghatso kereket (a csukloet) hajtja, emiatt kicsit nehezebb vele
egyenesen kozlekedni. Alacsony padjoju busznak viszont csak ez jo. Az ap
buszokban a motor nem az utaster padloja alatt hentereg, hanem az
utaster leghatuljan all. Az ikarus 413(?)-ban a hatso ajto mogott
keresztben all az euro2-es Raba D10. Igy a busz hatuljabol elveszik
ugyan kb 70 cm, de az egesznek jardaszegely-magassagu a padloja. Ez
egyebkent koszonheto a portal elso futomunek is. Hogy mi az, arrol a
keszulo futomuves irasomban lesz szo.
Mellesleg az Ikarus 200-as sorozata a vilagon a legnagyobb szamban
legyartott autobusz. Most kb 260-270ezernel tartanak, mig a tobbi jonevu
busz (Merci O303, Setra, stb.) jo, ha elerik a 10-20 ezres
peldanyszamot. Es 1963-ban ez azert egy ugyancsak eloremutato tipus volt
am! (a vilagon is). '73-ban az Ik epitett egy biztonsagi autobuszt,
amiben minden ulesen 3 pontos automata ovek voltak, a megerositett
utascella a mostani merevsegi eloirasokat is kielegiti, volt benne
retarder, sttb. Csak hat ezidotajt meg nemigen torodtek ilyen
finomsagokkal.

Ez a biztonsagi tesztek megint egy jo temakor, nem?
Ja, es koszonom mindenkinek a web oldal felajanlasokat, mivel ketto mar
elkeszult, szerintem ez boven eleg lesz. De azert a tobbieknek is kosz.
a ket hely: (en linket csinalni nem tudok...)
http://apollo.bdtf.hu
http://www.tande.com/auto

Egy kis hiba mindketton van, de azt en kovettem el. A valtozo attetelu
SZIJHAJTAS felett a "valt. attetelu bolygomu" felirat szerepel. Rob es
Gyuri legyetekszivesek kijavitani, a tobbiek pedig nezzek el nekem.
Fogash
+ - kispolak + trabi + citroen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>> Felado :  [Hungary]
>> Temakor: Kispolski ( 58 sor )
>> Nem birom tovabb, muszaj irnom, mert nagyon le vannak becsulve a
>> subject-beli kisautok.
>> A Kispolski semmivel sem rosszabb, mint egy masik kis auto. Attol, hogy egy
>> auto kicsi meg lehet jo.
>
>Kizart. A kispok egyszeruen hasznalhatatlan szamomra. (1,90/100kg). A
magassago
...
>ha letekerem az ablakot...Ennyit a terkinalatrol.Teljesitmeny: az a 26 lo
semmi
>re

A kispolak nagyon jo ha az ember autot tanul vezetni /tapasztalat/!
Maskulonben ha mar igy 'leszoljuk' okelmet, mi van az 500-as Fiatok
megharapositott valtozataival? vagy azok is 'mozgo koporsok'?

>Ezzel szemben a trabi 3 szemelynek egesz jo helyet kinal, VAN
csomagtartoja (ig
>az,
>az ajtaja kicsi), gepeszileg marha egyszeru, igenytelen, uzembiztos es
konnyen
>szerelheto. Az egyetlen ertelmes tuning rajta (a 12V-ra alakitas mellett) egy
>tirisztoros gyujtas beepitese.

... vagyis nincs jobb auto, csak dragabb! Komalom a trabit! Ha valaki tud
egyet olyan 1970 tajekarol vagy 500-ast, kerem szoljon!

>> En epitettem egyet ami tulajdonkeppen az
>> osszes kispolskis hatranytat elvesztette, kiveve, hogy kicsi, de ez egy
>> varosi autonal megbocsajthato.
>
>De nem is kisposki. Radolgoztal 1000 orat, a motor 50eFt, (az eroatvitel
ki sem
>birja...), meg a "nehany extra", es annyit rakoltottel, amibol vehettel
volna e
>gy
>jo Zsigulit. Latod, azt mar erdemes tuningolni.

Ez mind igaz lehet, de ha valaki a kispolakot zarta a szivebe...?

>> Tehat keretik nem leszolni a kispenzu, de otletgazdag kollegakat akik nem
>> nyugszanak bele, hogy csak egy szar kispolskijuk, ladajuk, trabantjuk
legyen.
>> Sokkal tobb odaszanas kell egy regi tipus dogositesehez.
>
>Ebben teljesen egyetertunk, de mint "nagydarab" nem birom szo nelkul hagyni a
>maguktol (es "autojuktol" elajult kispolskisokat.    :)))Almaim autoja egy jo
>"ping-pong asztal" tipusu amerikai batar. Mondjuk Lincoln Mark III., vagy
ehhez
>hasonlo. Vagy a tipikus FBI-Chevrolet (NY-taxi, rendorauto, FBI-ugynokok
autoja
>).
>Elore bele valami 7-8 literes remet, kompresszor, nitro, minden kacat, aztan
>reszkessetek kifinomult "autocsodak".

Ez az egesz hozzaszolas arra volt a legjobb, hogy megint beigazolodjon,
hogy izlesek es pofonok... Pl. nekem a Citroenek a gyengeim es igy
erzekenyebben reagalok rajuk, mint mondjuk egy VW-ra. 

A Citroennel kapcsolatban van is egy kerdesem:
-miert nem fogadjak el kis hazankban ezt a markat? A 60-80-as evek egyik
leginnotivabb tipusa (manapsag mar nem annyira, de meg mindig a legjobbak
kozott van) megis fortelmes a hirnevuk... Nekem van egy GSAm, maga a csoda!
-osszehasonlitva a 'kifinomult autocsodakkal'.

Udv

Attila
+ - re:Kispolski (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!!

Koszonom a nagyon tartalmas hozzaszolasokat. Sajnos nam vagyok meggyozve.

Eloszor is nem vagyok magamtol elajulva!!!!!! (Pedig lehetnek! :-)))) 

A kispolskirol nem allitottam (meg atepitve sem), hogy nincs jobb auto
nala. Azt mondtam, hogy lehet segiteni a gyerekbetegsegein.
Nekem akkor is tetszik!!! Tenyleg sok munka es sok penz, de pont ez benne
az erdekes es a vilag minden kicseert sem cserelnem le egy zsigulira. 
En legalabb alkottam valamit amit mas meg nem csinalt elottem.

Nem kivanok vitat nyitni a fenti temakrol. Ha valaki nagyon vitatkozni
szeretne, akkor az eloszor uljon bele a kocsiba es nezze meg, hogy mirol
vitatkozik. Koszi!

Ha valakit szakmailag tenyleg erdekel egy ilyen atepites es az elert
eredmeny, akkor annak szivesen valaszolok minden kerdesere. 


Remelem a meglehetosen ledegradalo es lefitymallo hangvetelu reagalasok nem
a szakmai feltekenyseg miatt irodtak. 

Felhivnam a kedves kollegak figyelmet, hogy nem baj, ha tobben is ertenek
az autokhoz egy autos listan. 
Ez nem egy autos "Mindent vagy semmit" verseny!!!! :-o --> ;-))))
Azert annyit elmondanek, hogy ami eddig itt a listan elhangzott az nem
valami nagyon nagy es kulonleges tudas eredmenye senki reszerol. Ezeket
mind es meg valoszinuleg tobbet is egy kozepszintu eretsegizett autoszerelo
is tudja. Nem kell elajulni tole. Ettol fuggetlenul erdekesek es kellenek,
hiszen ezert van ez a lista. 

Na ennyit. Ha tul heves voltam, akkor keretik reagalni es megprobalok
moderalodni.
Koszi!
udv,
				
     __  		  **
  __/_|\_Klem Krisztian ** 
 |__|_|__|  **   **   ***
_(_)__(_)_*************	
mailto:
Telefon:06-30-905-837
+ - Sargumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Andras 
10-06-98 09:58


Haliho!

>A sarfogo gumira gondoltal? A sarvedo az a nagy lemez, ami a kerek korul
van (az
>autod oldala.)Mellesleg amig nem mesz vizsgara, addig szerintem ne torodj
vele.
Nehany eve Balatonszemesen a biztos ur megis szova tette (ugyanolyan
sullyal esett latba, mint a lampak vagy az segelydoboz). Nem tudtam, hogy
elhagytam, csak akkor vettem eszre, amikor szolt. Mivel 30 eves Trabanttal
voltam, nem latott bennem bizniszt :), igy nemi lelkifroccs utan
elengedett.
Otthon egy regi labtorlobol vagtam ki ujat.

HA
+ - szabalysertes, de mennyire? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok

Volna egy nagy kerdesem. Mivel, es mennyire szoktak buntetni azokat az
autosokat, akiknek a kocsijuk aljan UV csovek, vagy egyeb, _csak_ a kocsi
alatti aszfaltot megvilagito lampak vannak?
A szembol/hatulrol/oldalrol(?) jovot nem zavarja a fenye, legfeljebb csak
eltereli a figyelmet, amig megcsodalja :)
Inkabb csak lampak lennenek, mert az UV csoveket azert picit tulzasnak
talalom. Azokat eddig eloben ugyis csak egy citrommsarga porschen lattam.
Az meg mas kategoria :)

Kozben eszembe jutott mar a kifogas, amit lehet hasznalni, ha olyan a
rendor: Jaj de jo, hogy szolt! Megvan a szerelolampam, pedig mar azt
hittem, hogy elveszett :)
+ - RE: tolatoradar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> 2. Tolatoradar

> >Szolgaltatasaikban is kulonbozoek. Van amelyik tavolsaggal aranyos
> jelet ad, va
> >n,
> >amelyik Szelesebb savot figyel, es ferde akadalyt is meglat. A
> variaciok szama
> >vegtelen, igy arban is elegge el lehet szallni veluk. Ne sertodj meg,
> de milyen
> >kocsiba kellene?
> Xsaraba (hatrafele abszolut nem lehet kilatni belole, es ha ennyiert
> ez jo lenne,
> akkor talan vennek egyet. Dragabban nem). Ja, nem sertodtem meg ...
> 
> Egyebkent ez a 12E Ft-os olyan, hogy 1 db. egybeepitett ado es vevo 
> egysege van, a tavolsagot egy belso egysegen 0.1 m-es 
> felbontassal kijelzi (1.5m-tol lefele) + sipol. Ennyit lehetett
> kideriteni.
> 
> Andras
>
+ - klima, kispoli dicserete, viz az autoban. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>>Nezegettem az ujsagokban, hogy autoklimat kb. 250E Ft + AFA
>plusz-minusz 10-20 ezer forintos elteresek vannak, de ennyit mondtak.
Az autoklimaban mi a nagyon draga egy hutoszekrenyhez kepest? Azt 
hiszem, egy ventillatorral tobb van benne, de ez nem magyarazza. 
Talan a kompresszor egyedi felepitesu?


Fogash!
A cikkeid nagyon tetszenek, lathato, hogy szakember irja. Szivesen 
olvasnek a befecskendezokrol es a dizeladagolokrol (ha meg nem volt).
A computeres autoknal milyen parameterekkel kell az elektronikanak 
rendelkeznie? (razkodastures, homersekleti tartomany), illetve mit 
iranyit az elektronika?

> Kizart. A kispok egyszeruen hasznalhatatlan szamomra. (1,90/100kg). 
>A magassagom miatt nem tudom betenni egyesbe, akkor sem, ha az ules 
>nekier a hatsonak. A csomagtartojaba belefer kb 1 db magyar hirlap. 
>Ja es csak akkor tudnak mellem ulni, ha letekerem az 
> ablakot...Ennyit a 
>terkinalatrol.Teljesitmeny: az a 26 lo semmire nem eleg. Baromi sokat 
>eszik, ektelen hangos, nem megy, tulmelegszik (!), eszi az
>olajat, a szerelok reme es nincs rajta fek.
Szoval vannak, akik szeretik, pl en. A mereteim picit kisebbek, am 
kepzeld el magad egy fiat500-ban, vagy egy Isettaban. Tok buli, 
amikor negy, hozzad hasonlo meretu srac megerkezik egy fiat500-al. 
Az egyesbe tetel: a valtokar hosszabol le lehet vagni.
Csomagtarto: az nincs, csak szerszamtarto, a hatso ulesen lehet 
csomagokat szallitani kenyelmesen. Szerintem az auto ketszemelyes, 
ennyiben rokon a jobb sportkocsikkal :)
A fogyasztasa: arra aztan nem lehet rosszat mondani! A kispoli uj 
koraban 4l-t evett, es most 100 korul hajtva sem eszik 5l-nel tobbet.
Az olajat eszi, az igaz, de szelepszarsimmering csere utan ez sokat 
javul (persze nem a kisiparos altal befottesgumibol sutogettett kell, 
hanem a gyari).
A 26 loero az relativ, az emelkedoket tenyleg nem nagyon birja.
A hangja az eros, ez igaz, am szigetelni is lehet, akkor valamivel 
csendesebb. A tulmelegedest felig nyitott motothaztetovel lehet 
csokkenteni nyaron. Vegsebessege 120 korul van, azert nem mondanam, 
hogy nem megy. A szerelok egy pillanat alatt megcsinaljak (Jozsi 
szaki is, meg en is tudom szerelni) az alkatresz pedig nevetsegesen 
olcso, es nem kell 3 honapig varni, mig megkuldik a gyarbol.
A fek: a sebessegre meretezett.
Magyarorszagon nincs meg annyi jo ut, hogy ki lehessen hasznalni egy 
nagyobb kocsi elonyet. Egyszer vezettem egy regi nagyBMW-t, es a 
megszokott utvonalon hazaterve (240Km) a kispolszkis atlaghoz kepes 
20 perc javulas volt, pedig repesztettem, ahol lehetett (fogyasztas 
14l korul...). Azert a 20 percert (3 orahoz kepest) nem erdemes egy 
ladat fenntartani, mert a kobci, az ado, a kotelezo, a sulyado, 
minden sokkal dragabb, a fogyasztasa csaknem a duplaja, es a lada mar 
nem kell senkinek, mig a kispoli jol tartja az arat.

A trabant valoban jo alternativa, de eszmeletlen ronda, es a ketutemu 
sebvaltokarja is nehezkes. A negyutemu trabi pedig szerintem a 
tunningolt kispolszkihoz hasonlithato (ar, teljesitmeny) viszont meg 
mindig ronda.
A ketutemu fogyasztasa is nagy, a hangja is, es ugyanugy nem megy.
Viszont szinte minden uton elmegy, ezert idealis tanyai auto.

Szerintem azt kellene figyelembe venni, hogy ki mire akarja 
hasznalni az autojat. Egy vasarozot nem lehetne lebeszelni az 
utanfutos ladajarol, mig engem a kispolirol. Egyedul utazom haza kb 
havonta 1-2 alkalommal, tulzottan sok csomagom nincs, penzem sem sok, 
szoval nekem idealis, es szerintem szep kis auto, van karaktere.

>De a tobbi kisauto szinvonalat sem eri el.
Attol fugg, mit nezunk. Ha az ar/teljesitmeny kategoriat, akkor 
szerintem eleri (bar  nem lehet varat epiteni). Amit egy 
autonak tudni kell, azt tudja es olcso. Miert fizessek en egy Ka-ert 
2 milliot, amikor a kispoli 100000-ert tudja mindazt (Ja, hogy akkor 
a szomszed nem lesz citromsarga az irigysegtol - vanitatum vanitatis).

> A kispolskit erdemes tuningolni.
Hi-hi
Aki szeret barkacsolni, annak jo, mert nagyon elrontani nem lehet, 
es egyszeru a felepitese.

> De nem is kisposki. Radolgoztal 1000 orat, a motor 50eFt, (az 
> eroatvitel ki sem
> birja...), meg a "nehany extra", es annyit rakoltottel, 
> amibol vehettel volna e jo Zsigulit. Latod, azt mar erdemes 
Vannak olyan emberek, akik horgasznak. Orakig ulnek a vizparton 
egyedul, neha-neha fognak is valamit, a felszereles egy vagyon.
Ok ezt szeretik. Ha valakinek butykolni van kedve, miert ne tegye?
Egy kozepes Mountain Bike is 50 korul van...

>Errol a ny-i kisautorol jut eszembe: En a Ford Ka-val baromira nem 
>szimpatizalok,de el kell ismerni: elol van benne annyi hely, mint egy 
>fiestaban(hogy hazon belul maradjak). Errol jut eszembe a masik 
>rohej: A Ka most 1.990.000-ert kaphato,
Ugy latom, hogy az autokat a belmeretuk alapjan iteled meg, bar 
vegulis ertheto.

> Szoval lehet vele meglepetest okozni. Foleg a hangjaval.
Az amugyis meglepo - versenyauto hang.

>Ebben teljesen egyetertunk, de mint "nagydarab" nem birom 
>szo nelkul hagyni a
>maguktol (es "autojuktol" elajult kispolskisokat.    
>:)))Almaim autoja egy jo
>"ping-pong asztal" tipusu amerikai batar. Mondjuk Lincoln 
>Mark III., vagy ehhez
>hasonlo. Vagy a tipikus FBI-Chevrolet (NY-taxi, rendorauto, FBI-
>ugynokok autoja
Magyar viszonylatokat figyelembe veve (nem a pusztan lakunk 
tobbsegben, mint az amerikaiak) szeretnem latni, hogyan parkolsz egy 
atlagos varosban almaid autojaval. Nekem az almom annak a lehetosege, 
hogy egy ilyet megengedhessek magamnak elvileg.

>Elore bele valami 7-8 literes remet, kompresszor, nitro, minden 
>kacat, aztan reszkessetek kifinomult "autocsodak".
Egy Funny Car nem lenne jobb? 9.2 motor, 1000l/Km fogyasztas, 
hidrogenfeltolto...

Tenyleg: a hidrogenfeltolto az erosebb, vagy a nitro? 

>> Szerintetek van-e ertelme a karburatoros autoknal 
>> vizporlasztassal kiserletezni, vagy ez csak az injektorosoknal 
>> hatasos?
> Ertelme van, de nem egyszeru stabil viz-benzin kevereket kutyulni.
Ugy szeretnem, hogy ezek kulon lennenek, csak a karburatorban 
keverednenek egymassal, 'legnemu' allapotban, tehat NEM akaok benzin-
viz kevereket eloallitani. Egyebkent abbol nem fagy ki a viz hidegben?

Azert kerdeztem, mert szerintem csak a cseppfolyos viznek van 
ertelme, mert a robbanasi ho hatasara gozze valik, es tagul. De az is 
erdekes lenne, hogy a suritesi fazisban a nyomas eleg nagy-e, hogy az 
esetleges gozt vizze kondenzalja vissza.

A karburatorba a benzin 'beleparolog', vagy pedig apro 
cseppecskek szakadnak le a legaram hatasara?

>nem mergezo. Ahogy atolvastam a roluk szolo anyagot, abbol az derult 
>ki, hogy max.telj.-re picit jobb a vizes (20-30%?) uz.anyag, de 
>reszterhelesnel (marpedig a normalis uzemido kb 99 %-a reszterheles, 
>a tobbin osztozik az inditas es a teljes terheles) kedvezotlenebb a 
>motor viselkedese. Szoval valami van, de meg nem az igazi.
Es a teljesitmeny 20-30%-kal lesz rosszabb, vagy masban jelentkezik a 
problema? (rozsdasodas, stb)

>Varom a revansot akar maganban is.
Megprobaltam tenyszeruen fogalmazni fent, nehol kis szubjektiv 
reszekkel tarkitva. Ahol kioktatonak tunik esetleg a stilus, az azert 
van, mert az irott szoveg nem adja vissza huen az elo beszed 
hanglejteset.

Motto: " Buszke vagyok arra, hogy kispolszkim van. Ha nem lennek 
buszke, akkor is kispolszkim lenne. Igy aztan szivesebben vagyok 
egyben buszke is."

Udv:
    BBalazs

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS