Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2250
Copyright (C) HIX
2004-07-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: re: mosas, vezerles (mind)  26 sor     (cikkei)
2 Re: Altea ? + Mosas + muszerek (mind)  27 sor     (cikkei)
3 melegites, mosas, stb. (mind)  88 sor     (cikkei)
4 re: Altea ? + Mosas + muszerek (mind)  16 sor     (cikkei)
5 re: re: FW: Benzinkut Balatonakarattya + klima (mind)  8 sor     (cikkei)
6 re: Uzemmeleg motor, hutoviz. (mind)  16 sor     (cikkei)
7 re: hofokmero (mind)  10 sor     (cikkei)
8 Re: rendszam (mind)  16 sor     (cikkei)
9 autoradio kiszedes + egy elado (mind)  22 sor     (cikkei)
10 Autostalalkozo Neszmely (mind)  94 sor     (cikkei)
11 Re: Altea ? + Mosas + muszerek (mind)  20 sor     (cikkei)
12 Fiat zar, automosas, VW (mind)  87 sor     (cikkei)
13 re: FW: Benzinkut Balatonakarattya + klima (mind)  31 sor     (cikkei)
14 re: Feltores + melegben nem indul (mind)  22 sor     (cikkei)
15 re: re: vizhofok (#2246) (mind)  10 sor     (cikkei)
16 vezerles, Fabia, km/h meg ilyesmik (mind)  54 sor     (cikkei)
17 re: Altea ? + Mosas + muszerek (mind)  25 sor     (cikkei)

+ - Re: re: mosas, vezerles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Ahoj!

>>  mit jelent pontosan az, hogy a vezerles atugrik 2 foggal? (elmelet
>>  nagyjabol megvan, de aszerint szeleptordeles van, vagy nincs?)
> ------
> A szeleptores dieselnel nagyon ritka, inkabb csak elhajlanak. Az egy 
> fogat a tobbseguk kibirja, a ketto mar tobbnyire nem megy, ha egybol 
> ugrik at kettot. Persze az sem mindegy, hogy a fotengelynel, vagy a 
> vezermutengelynel ket fog. Azt irtad csattogott is, valoszinuleg beleert 
> 4 szelep dugattyukba, es ne'mi helyet csinalt maganak, hogy elferjen. 
> Szep mellyedest kepes csinalni maganak a szelep a dugo tetejebe, 
> megnovelve ezzel kompresszioteret, csokkentve a teljesitmenyt.
k
juteszembe, hatha ide valo az en kerdesem is. punto ii-es, kb 65e km, 
59-nel volt vezermuszij csere. elotte is, es utana is neha elofordul, h 
ha felpakolom 4-be, akkor elkezd rangatni az auto, ilyenkor vissza 3-ba, 
gyorsitas, es ugy 4-be. ekkor mar jo. de elotte sem valami alacsony 
fordulaton tettem 4-be, amit mar eppen nem birna el, hanem normalis 
tempoban, kb 60-70 kornyeken, amit szokott szeretni maskor.
neha olyan erzesem van, mintha ilyenkor ugrana 1 fokot, es azert raz, es 
amikor visszavaltok, gyorsitok, felvaltok, akkor meg visszaall a normal 
helyere a szij. lehetseges ez? mondom csere elott, es utana is csinalja, 
de csak nagyon ritkan.
homer
+ - Re: Altea ? + Mosas + muszerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> De miert kell ugyeskedni ? Miert nem merhet hitelesen egy muszer ?
> Azt sem tudom megerteni, hogy a km/h muszer miert mutat szinte
> pontosan 8..10 km/h-val tobbet, mint a valosag ? Nalam a digitalis
> klima kijelzojen elohozhato nehany (~48) rendszerparameter. Ott
> kerhetem a sebesseget is, ami tobbek merese szerint megegyezik
> a GPS altal mert sebesseggel, tehat kb. pontos, ehhez kepest a
> km/h muszer pl. 52-nel mutat 60-at. Ekozben megnezhetem a motor
> fordulatszamat is a kliman, az meg hajszalpontosan szinkronban 
> megy a fordulatszammero muszerrel... Ki erti ezt ?

errol mondanal tobbet is? ez normalis feature, vagy valahogy meg van 
hekkelve a fed compod? jo lenne ha mas autoe is tudna ezt. na utanajarok 
mas forumokban a 406-nak. errol ir a gepkonyv is? miket lehet pl. 
megjeleniteni?

> +1:

> Tudtatok, hogy a pl. digitalis klima erzekeloje a muszerfal tetejen, a
> szelvedo alatt levo legbefuvo racsok kozott meri a napfeny intenzitasat
> is ? A menubol lekerheto a napfeny W/h erteke is...

azt tudom, h a s/v40-es volvoknal van egy kis felgomb a muszerfal tetejen 
a szelvedo kornyeken, ami hasonlo funkciot tolt be, de mashol meg nem 
hallottam.
homer
+ - melegites, mosas, stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szamoljunk maskepp (...) hiszen 4.6 liternel kevesebb 
>vizet kell csak mintegy 70 foknyit emelni. Hacsak valamit 
>ki nem hagytam a dolgobol/el nem neztem.

Emlitetted ugyan, de szerintem egyaltalan nem elhanyagolhato a motorblokk tomeg
enek (200kilo fem), meg a 4 liter motorolajnak a felmelegitese is, mert ugye a 
90 fokos viz eseten a blokk se maradhat 20 fokos...

>Bocs, itthon egy csomoszor reklamozzak a TV-ben, de arrafele
>valoszinuleg nem ismert (talan nem is viszik oda ?):  
Seatot egyaltalan nem arulnak, az elozo szerias (=Polo Classic) Cordobabol futk
os 2-3 darab, meg talan egyszer-ketszer lattam Alhambrat. Leon, Toledo, Ibiza e
gyaltalan nincs. VW-bol csak Vento meg aktualis Passat van, az is elenyeszo. A 
Jaguar gyakoribb...  Ha mar elojott:
Audi A4, A6 elofordul (mindkettobol az elozo szerias, az A6 helyi osszeszereles
), Alfa Romeo 156-os akad (helyi osszerakasu), 155, 164, 166 csak annyi, amenny
i Porsche. BMW rengeteg van, az europai autok tobbsege itt a harmas BMW, de aka
d nehany otos, hetes is. Citroen BX es XM elofordul, C5ot arulnak, de utcan meg
 nem lattam. Fiatbol viszonylag gyakori a 124, 125, 131, 132, az ujak kozul egy
edul Punto-I-et lattam eddig. Ferrari van, lattam mar 355, 360, 456-ost. Ford s
zinte egyaltalan nincs, nehany amerikai Escort futkos taxikent, gyalazatos alla
potban. Jaguar megy, Land Rover megy, Mercedes sok van, a BMW mellett a leggyak
oribb europai marka. Az allolampas 600-astol a pagoda SL-en, a 190-en keresztul
 a mai S-osztalyig minden van. Otthon meg sose lattam ugyan, de itt letezik S28
0, a mostanibol, meg a balnabol (W140) is. Az lehet am egy lusta dog... Opel ni
ncs, illetve par Corsa futkos, a Zafirat Chevy logoval aruljak, fogy. Porsche v
an, Peugeot 405, 406 van, mast nem lattam. Renaultbol egyedul 19-essel talalkoz
tam. Saab akad, a Skoda Octaviat arul, sot talaltam egy kifosztott MB1000-et is
. Seatot mondtam. Volvo viszonylag sok van, benyomasra a harmadik leggyakoribb 
europai marka a BMW-Mercedes paros utan. Foleg 7es es 9es sorozat, 40es, 60as, 
80as szinte egyaltalan nincs. 
Nagyjabol ennyi az europai autok thai piaca.

>Tudtatok, hogy a pl. digitalis klima erzekeloje a muszerfal tetejen, a
>szelvedo alatt levo legbefuvo racsok kozott meri a napfeny intenzitasat
>is ? A menubol lekerheto a napfeny W/h erteke is...
Meg az osszes zsalu, legterelo, ventillator uzemallapota, allasa. A VW-konszern
es klimakban van par ilyen funkcio. De napintenzitas-mero csak az automata klim
akban van, a manualisak nem torodnek azzal, hogy csak meleg van, vagy a nap is 
egeti a kocsit.

>A te szavaidbol meg ugy tunik, mintha csak ok tennek...
>"A" marka marketingje "agymosas" es idiotaknak szol, "B" marka
>marketingje meg nyilvan tenyszeru... ugyan mar, ezt te se hiszed...
Minden marka foglalkozik agymosassal, szo se rola. De autohoz egy picit (talan)
 erto emberkent ugy gondolom, hogy egy Alfa Romeoban a marketing altal hangsuly
ozott ertekek kozel(ebb) allnak a valosaghoz, egy S-merciben eldugott 340db aut
opiari szabadalom alapjan feltetelezheto, hogy az az auto "tud valamit", de hog
y egy 2004-ben otmillioert kurblis ablakkal arult szar szemetlada hitvany komme
rsz tomegarut az istenek autojakent (vagy az autok istenekent?) reklamozzanak, 
az az en gyomromnak sok. 

>A ket szempontbol (unalmas, fantaziatlan) meg szerintem eleg jol
>meg lehetne tippelni, melyik markat favorizalod...( nyilvan aki a 
>marketingjet erre hegyezi ki)  ;-))
Az se titok, hogy en melyik markat favorizalom, de meglepodnel, ha tudnad, hogy
 nalam az "orok ranglistan" elobbre szerepel a Volvo 850R, mint az Alfa 147. 

> 2. ki hol mosat autot? tegnap megduhodtem egy jo baratomra, mert 
> azzal dicsekedett, hogy lejar falura autot mosni, mert megsporol egy 
> ezrest es a mosole lecsurog az aszfalton, igy senkinem nem art. 
Az Alfat nyaron (+10 fok feletti homersekletnel) a sajat kezem munkajaval mosom
 (meg ha Triznyak ezt betegesnek is tartja :-) ) A murvas/fuves udvarunkon. Mag
asnyomasu mosoherkentyuvel lenagyolom-megaztatom, Sunlicht (ami most mar Cif, d
e nem a surolo, hanem a zold folyekony) mosogatoszerrel nagy habot krealok ra, 
aztan a nagynyomassal tisztara veretem. Utana vodorbol, szivaccsal kimosom a ku
szoboket, ajto eleit, stb, aztan szarvasborrel szarazra torlom az egesz autot. 
Ha nagy kedvem van, atwaxolom valami konnyu gyors polirozoval. Utana porszivoza
s, ablakpucolas belulrol, muszerfal, stb tisztitasa nedves szivaccsal, vagy ruh
aval. Semmi szilikon, vagy ize'. Eddigre leszarad, a gumik, lokharito fekete be
tetjei es a kuszobspoiler kap fekete gumiapolot, hogy ne szurke legyen, aztan a
 szelvedore Rain-X kezeles, es keszen is van. (Az ocsem ugyanitt mossa az ovet,
 meg anyamet, ahol allunk mosaskor, ott zoldebb a fu, mint mashol. Ennyit a kor
nyezetszennyezesrol.)
Ha hideg van, akkor csak penzbedobos kut, forrovizes magasnyomasu mosoval sajat
 kezuleg koszvakaras, aztan szarvasborrel szarazra. Ez foleg az oszi-teli mocsk
os honapokban megy, hetente. Havonta egyszer kezi moso (Gyor, Hatvani gumismuhe
ly mellett), ahol megcsutakoljak, folyekony viaszoljak es kitakaritjak a belsej
et is. 
A rizsraketara meg kap egy otvenest (mosasonkent, ami kb 250-300Ft), a hazunk e
gyik gondnoka, es a betonos udvaron lemossa-letorli az autot, nincs ra gondom. 
A koszos autot ugyanolyan igenytelensegnek tartom, mint a koszos lakast, ruhat,
 cipot, kormoket. Ezert aztan (egyes kollegakkal ellentetben) nem restellettem 
hetente lemosatni (Aral kartyara) a sotetkek Borat (az amugy is jo koszolodos s
zin), illetve nem sajnalom a sajat penzem a Honda mosasara sem, pedig nem a ked
vencem.

Fogash
+ - re: Altea ? + Mosas + muszerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  tehat kb. pontos, ehhez kepest a km/h muszer pl. 52-nel mutat 60-at.
>  Ekozben megnezhetem a motor fordulatszamat is a kliman, az meg
>  hajszalpontosan szinkronban megy a fordulatszammero muszerrel... Ki
>  erti ezt ?
-----
A km-ora,(ahogy a tobbi sem) nem hitelesitett muszer, viszont azert van 
eloiras a pontossagara. Ez nagyjabaol ugy nez ki, hogy kevesebbet nem 
mutathat, viszont tobbet igen, mert abbol nem lehet baj. Igy nem lehet 
gyorshajtas eseten arra hivatkozni, hogy nekem kevesebbet mutatott a 
Km-ora. A masik dolog pedig az, hogy a felszerelheto abroncsok 
keruleteben is van elteres. A legnagyobb keruletu gumi eseteben sem 
mutathat kevesebbet a valos sebessegnel.

Udv,  Triznyak
+ - re: re: FW: Benzinkut Balatonakarattya + klima (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Nagy nyugalommal elokotrok ketto otvenet es kerek tole cserebe egy
>  tizest.
-----
Hogyan is nez ki egy otvenfilleres??

Udv,  Triznyak
+ - re: Uzemmeleg motor, hutoviz. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Frigyes irta: 
>visszajuttatva. Bemelegedeskor a hofokmerom harom
>negyszer a 80 fok elerese utan egy kicsit
>visszalibben. Majd beall a megfelelo uzemi
>hofokra. Igaz van benne 12,5 L fagyallo :-)

Ezt nekem is csinalta a 120-asom, es senki nem tudta 
miert. Aztan egy villanyaszbol skodaval rallizo
baratom sugta meg, hogy valoszinu repedt a hengerfej.
Regebben volt egy 3 eves 105-osunk. Az nem csinalt
ilyet. Felment 80-ig, viszonylag gyorsan es allt mint a covek.
Se le, se fel. Araszolgatas kellett hozza, hogy feljebb menjen.

Udv: Arpi
+ - re: hofokmero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ha mar statisztika: 
Indulas: reggel 22 fok hom. gondolom
a motor is ennyi. 1.1 km utan konyul fel 
a muszer annyira, hogy a skala aljat eleri.
Tovabbi 1.5 km utan mutat uzemi homersekletet.
Suzuki Ignis 1.3

Arpi
+ - Re: rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2248, :
 >Levehetik a matricas rendszamot
 >[...]
 >Nem buncselekmény a rendszámtábla-ragasztgatás

Eddig is csak szabalysertes volt, nem?
A fenti ketto meg nem mond ellent, akarhogy is nezem.

Amugy aki leragasztja a magyar zaszlot, annak vegyek le a rendszamat.
Azzal mar nem ertek egyet, hogy javitani sem lehet. Egy baratom megprobalta
kicsit megtisztitani, erre lejott az egyik betu sarka. [Ez mar szandekos
rongalas?] Amikor ki akarta javitani egy kis fekete festekkel, raszoltak,
hagyja a francba, mert megbuntetik. Inkabb legyen hibas. Logikus... :o
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.2beta1;]-
+ - autoradio kiszedes + egy elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Hajdu Csaba
>Tobb csavar nincs, csak egy megfelelo "szerszam" kell, es mar kint
>is van a radio... Azert az idezojel, mert gyakorlatilag egy
>meghajlitott, es megreszelt vastagabb drot is jo, csak latatlanban
>nehez jora csinalni. Nekem van, ha nem talalsz mashol (Bp.).
En bementem a kozeli (volvo) szervizbe, es megkertem oket, hogy hozzak
ki a radiot.
Ezert a 10 masodperces "munkaert" meg penzt sem kertek :-)

Mas: Eszem a majat annak a nagyeszunek, aki kitalalta, hogy ha nem
szabvany meretu a radio, akkor nem lopjak el. Igen am, de akinek nem
felel meg a gyari radio (pl mert "a mi celkozonsegunk nem igenyli az
mp3 lejatszast), az csinaljon amit akar :-(.
Szoval elado egy mp3-at is lejatszo autoradio (Aiwa cdc-mp3). mp3 cd
lejatszas, leveheto elolap, 4*45w, kormanyra szerelheto taviranyito.
40eFT-ert van ra vevo ?

A'kos


--
Ákos Szalay
+ - Autostalalkozo Neszmely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles
Nepmuveszet -  Ajandek

Sziasztok autosok.

Bar egy honapja irtam rola de vannak uj
fejlemenyek.
Amit eloszor irtam!
...........................................
Helyszin : Neszmely.
Dunantulon talalhato a Duna partjan levo kis falu
es a kozvetlen Duna partjan levo camping. Ez
Esztergom es Komarom kozott helyezkedik el.
Szallas tobbfelekepp lehetseges.
1, Allo tehergozos kabinjaiban emeletes agyakon.
2, Duna partjan allo kemping apatmanjaiban ket
szoba 6 fo befogadokepesseg- ket haloszoba -
furdoszoba felszerelt konyha. Ezek egymas melett
helyezkednek el. De van lehetoseg nivosabb
szallasra illetve aki szegyelli az autos tarsait
faluban lehet berelni kulon szalast :-))
Most jelenleg a camping tulajdonosaval folytatok
intenziv targyalasokat a szallasok minnel olcsobba
tetelere, miszeint szervezett talalkozo es
csoportos reszvetelt igertem neki minimum 20 fovel
szamolva.

Programajanlatok :

1,Seta a Gerecse hegyseg oldalaban,
2,Szollosi pinceszet meglatogatasa es aldozat
Bacchus oltaran.
3,Gondoltam valami autos ugyessegi versenyt is de
ez meg bizonytalansagi tenyezo.
4, Alkalom nyilhat arra, hogy a mukodo vizibusz
hajo motorjanak alapos megtekintesere sot egy mas
megnezesere amit most nem arulhatok el :-) !
5, Camping elott levo holt Dunan alkalom van
tutajozasra es a vele szemben levo 6 Km hosszu
lakatlan sziget birtokbavetelere :-)

Igyhat fenseges kornyezet var azokra akiket
erdekel ez az elso dunantuli talalkozo. Ez kozel
van Tatabanya, Gyor, Budapest es a felso dunantuli
telepulesekhez, no meg Pozsonyhoz is.
..................................................
....

Most a talkozo idopontjai, szeptember ket
hetvegejere korlatozodik. Ami nincs a kempingnek
lefoglalasa.
Szeptember 10-12. és szept. 24-26.
Akit erdekel a talalkozo az jelezze az idopontot,
hogy mely idoben foglaljuk le a szallasokat.
Sikerult jol lealkudni a szallast is. Etekezes
nelkul napi 2000 Ft / fo a taksa. Ez a kemping
teruleten levo 6 fot befogado apartmanokra
ervenyes :-) !

Programajanlatuk:
Programlehetőségek:.
Tutajozás a Dunán:     300 Ft/fő
Lovas programok egész napos:    1.000 Ft-tól
Kültéri sütés-főzés a kemencékben - ez a szükséges
kemencék számától és az elkészítendő ételtől is
függ, itt számolni kell az elhasznált fa
mennyiségével és a fűtő bérével.
Borkóstolás a Hilltop Borászatban:
kb. 1 1/2 órás program
6 féle bor kóstolása + üzemlátogatás    1.700
Ft/fő
12 féle bor kóstolása + üzemlátogatás   2.400
Ft/fő
borkorcsolya (sajt, dió, pogácsa) + 500 Ft/fő
Hajókázás 23.000 Ft + ÁFA / óra
..................................................

Eddigi jelentkezok:

Aleox

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
  http://frigyes.fw.hu    http://amajorka.srv.hu
+ - Re: Altea ? + Mosas + muszerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tuesday 20 July 2004 13:25, Antal Attila wrote:
> Azt sem tudom megerteni, hogy a km/h muszer miert mutat szinte
> pontosan 8..10 km/h-val tobbet, mint a valosag ? 

Eloiras (http://www.unece.org/trans/main/welcwp29.htm, pontosabban a 39es: 
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs/39rv1e.pdf) hogy a mutatott 
sebesseg a valos sebesseg illetve a valos sebesseg + 10% + 4 km/h 
tartomanyban legyen.

> Tudtatok, hogy a pl. digitalis klima erzekeloje a muszerfal tetejen, a
> szelvedo alatt levo legbefuvo racsok kozott meri a napfeny intenzitasat
> is ? A menubol lekerheto a napfeny W/h erteke is...

Az altearol nem tudtam es az enyemnel sem tudom hogy hol meri, de azt 
megfigyeltem hogy mikor alagutba erek ahol nincs hidegebb mint kinn 
viszont sotet van, leveszi a klimat es mikor kierek ujra felerositi :-) 
Viszont a klima csak klima, nem ir ki semmi ilyesmit :-(

-- 
Udv, Sandor
+ - Fiat zar, automosas, VW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HAliho!

Triznyak irta:

------------------
>  Sajnos van... A Fiat Ritmomat vontattak, a kulcs
benne volt a
>  gyujtaskapcsoloban, de egy nagyobb bal kanyarnal
bekattant a
>  kormanyzar.
-------
Akkor az a zar hibas volt!!!!! Nekem is volt Ritmom,
sot joval korabbi 127-es is, es mindketto csak a
kulcs kihuzasakor zarta a kormanyzarat. Lehetseges,
hogy kihuztad a kulcsot, majd vissza toltad, de nem 
forditottad el. Ilyenkor valoban bezar amikor a
kormanytengely hornya a zarnyelvhez fordul. Egyebkent
nem kell "koppig"  visszaforditani a kulcsot a gyujtas
levetelehez!!
------------------
Annak idejen a Fiat Temprankban szinten ez volt. A
gyujtast leve've (nem koppanasig!!!) akartam a haz
ele gurulni, de a kormanyzar reteszelt, es a kocsi
szepen elkezdett oldalra menni. Szerencsere kb. 15
meter szeles az utca. :o)
Tudom-tudom... Mi a  vettem
le a gyujtast??? De ez van, mikor meg az emberfia
kezdo, es tudatlan... :o|


------------------
Annal sokkal szarabb melo, hogy egy ezres sporolasert
neki alljak lemosni. Inkabb az automoso. ( tudom,
van akinek oromot okoz, ha moshatja az autojat,
szerintem az ilyen az koros eset)
------------------
Jelen!!! :o)))



Amugy nem ertek egyet a golf fikazasaval. Nekem sem
tetszik, nem a'lmaim autoja, de van akinek ez tetszik.
Mint pl. apamnak. Vezettem en is mar sokat, amiben van
orszagut, varos, es autopalya is.
A szalonban lebeszeltek (szerencsere!!!) az 1.4-es
motorrol, igy a "menetdinamikaja" egesz jonak mondhato
me'g legkondival is. Alapban 205-os gumik vannak alatta,
igy nincs ulesbepaszirozo gyorsulasa, de kenyelmes
autozasra jo. Fogyasztasa vegyes hasznalat eseten is 8
liter alatt maradt, pedig nagy labbal rendelkezem. :o)
Az 1.6-os 100 lovas motor 2000 alatt verszegeny, ezert
hogy menjen, istapolni kell a lovakat rendesen. Ez
mondjuk az en 8 szelephez szokott labamnak furcsa volt.
De 2500-3000-tol nagyon szepen, es egyenletesen huzott
egeszen 190-ig, mindenfele erolkodes nelkul.
A gazpedal ugyancsak furcsa. Van ellenallasa, de valahogy olyan, mintha a puha 
masszaban taposnak
(taposnek?). :o|
Sose tudom megszokni. Ellenben a fekek nagyon jok! Az ABS is nagyon jol dolgozi
k (havas, jeges utakon
probaltam), es annak ellenere hogy szerintem kicsit
fent fog, konnyen meg lehet szokni.
A belso tere a ceghez huen elegge unalmas, de nekem
sokkal jobban tetszik az atlathatosagaval, és
kezelhetosegevel, mint pl egyes Ford modellek. Ez
szubjektiv velemeny, nem becsmerles, mivel meg nem
vezettem hoszabb uton oket. Az anyagok kellemes
tapintasuak, es az illesztesuk igen jo.
Nyikorogni nemigazan hallottam meg, pedig megjarta a kocsi altalam a macskakove
ket, a mezei parkolokat, es
off-road versenybe illoen is parkoltam mar vele.
Egy dolog viszont zavart: valahogy kicsit tolakodonak
ereztem a kivulrol beszurodo zajokat (motorzaj, szelzaj), de ugyebar ez is szub
jektiv.
Szerintem a VW golf4 nem rossz konstrukcio, azon az aron
amin megvettek, azzal a felszereltseggel jo vetel volt.
Opel, es a francia autok abban az arkategoriaban eleve ki voltak lo:ve. Nem elo
itelet, csak rossz
tapasztalatok.

Mas:
A neszmelyi talalkozo mikor is lenne pontosan?

Udv: Adam  :o)		
Seat Toledo 1.6

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 231.180-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - re: FW: Benzinkut Balatonakarattya + klima (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

a benzinkutas temahoz annyit, hogy nalam az szokott elofordulni (kuttol fuggetl
enul), hogy miutan csontszarazra raztam a
kutfejet a kocsi toltonyilasaban es mar hosszu masodpecek ota nem megy a toltof
ej szivattyuja es a szamlalo isall, nnna ezek
utan, amikor visszateszem a toltopisztolyt a helyere, elfordulok bezarni a tank
sapkat es visszafordulva latom am, hogy par
Forinttal csak tobbet mutat az a megveszekedett szamlalo. Ez miert van? Technol
ogia-fuggo? Nem hinnem, mert erdekes modon
Munchenben es Frankfurtban all, mint a covek es amig beerek fizetni, addig sem 
onallositja magat a szamlalo. Jo, tudom, ez
mamlasz nemet-fajta kutfej, amelyikben annyi kurazsi sincs, hogy magatol par eg
yseget ratekerjen :) Ennyivel jobbak lelenek a
magyar kutfejek :)

Kondenzviz:  ne lepodj meg!!! Elondom a sztorimat a szinten olasz kocsimmal:
az auto iden marciusban volt 9 eves es ekkor sikerult felfedezni az okat, hogy 
egy ido utan miert parasodik vissza a mukodo
klima ellenere az utaster es eleve miert nincsen soha sehol kondenz-tocsa alatt
am. NEM VOLT KIVAGVA A KIVEZETO-CSO VEGZODESE !!!
:))))))))))) Gondolom a gyarban valamivel elcsipik es ekkor a cso vege mintegy 
osszeforr. Nnna ez nem volt nalam szetvalasztva
es raadasul kicsit vissza is volt dugdosva a kasztniba. Szoval fel a fejjel, va
n remeny. A klimas ki is fujta rendesen
levegovel... Nalad is lehet ez a gond, de lehet, hogy csak eltomodott. Kerestes
d meg a klimassal a kivezetocsovet. Ott lesz az
valahol a tuzfalbol kivezetve, az kozeprol nezve anyos oldala fele k.b.

Minden jot:
vasgyuszi (Fiat Coupe' 16VT)
+ - re: Feltores + melegben nem indul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

A feltoreses dologban segiteni nem tudok, mert a kar eleln tenyleg nem tudsz ma
skepp vedekezni, minthogy elzarod a kocsit.
Legfeljebb nem viszik el, de ha az utcan van, akkor a karokozast semmikeppen se
m tudod megakadalyozni (szoljon, akinek van
kivitelezheto modszere).

Viszont a motorral neke is gondom van. Nalam nem melegfuggo, hanem inkabb tanko
lasfuggo. Ha telitankolom a kocsit, akkor par
szaz meter utan leall. Ezt eljatssza parszor, aztan megnyugszik. Ha a leallas u
tan azzonal inditozok, akkor a joegnek sem indul
ben. Ha varok egy kicsit, akkor poccre beindul. Meg ugy egyebkent is poccre ind
ul. 1.4i Kadett, 91-es. Igy csak en tudok
kozlekedni vele, mert, le tudom kezeli ha hirtelen leall a motor a forgalom kel
los kozepen. De hogy vezesse ilyen allapotban
egyedul a felesegem...

Tudtok-e Bp.-en hozzaerto Opel-ost, foleg a del-pesti reszen.

Koszonom:
vasgyuszi
+ - re: re: vizhofok (#2246) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

nem akartam en preciz lenni banyeg, csak humorkozeli formaba onteni azt, hogy a
mikor felporog a turbo, akkor tolja
befele a levegot a motornak igencsak (1,05 - 1,4 Bar)...

Szoval akkor megis "preciz" voltam :))) (valamilyen formaban)

Minden jot:
vasgyuszi
+ - vezerles, Fabia, km/h meg ilyesmik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Megneztem, de ettol az eredeti kerdes tovabbra sem valtozott. Nem 
> a  dombnak huz, vagy nem huz a problema, hanem az, hogy 
> dombnak indonkent ...

igen, igen, de en poennak vettem a szovegkornyezetbol 
kiragadott "megy mint az istennyila" szofordulatot es leirtam, hogy az 
ugyanannyi loeros JTD-m nem biztos, hogy "leistennyilazza". Ez 
minden, nem kell komolyan venni :)


> Szep mellyedest kepes csinalni maganak a szelep a dugo tetejebe, 
> megnovelve ezzel kompresszioteret, csokkentve a teljesitmenyt.

Ezek szerint meressek kompressziot vagy bizzak abban, amit 
mondanak a markaszervizben? (vagyis hogy minden ok)

> Inditas kovetoen a motor fordulatszama nem eri el a hideginditasi
> alapjaratot, dadogva, kapkodva beindul, majd kis ido mulva

Pillangoszelep tisztitas. Ha nem jon be, alapjarati motor csere.

> Azt sem tudom megerteni, hogy a km/h muszer miert mutat szinte
> pontosan 8..10 km/h-val tobbet, mint a valosag ?

A gyar kiskapuja. Ha veletlenul ugy alakulna a szoras, hogy -5 km/h-t 
mutatna, a user beperelhetne a gyarat egy esetleges buntetes, netan 
baleset miatt. Igy a mezei user meg van gyozodve rola, hogy 130-al 
szaguld, kozben pedig 116-118 korul megy. Ez szerintem igy van 
rendben. Egyebkent a multkor neztunk egy Fabia RS-t a muszaki 
egyetem muszereivel, 6-ban 195 a vege, 5-ben 200,4 km/h, ekkor a 
mutato pontosan 215-ot mutat. A ceges Feliciak 52 km/h-val mennek 
mutato szerinti 60-nal es 172 a vege ora szerint, ami a valosagban 156 
km/h (1.6 75 LE).

> Nagy nyugalommal elokotrok ketto otvenet es kerek tole cserebe egy
> tizest.

Hat igen, van aki agyverzest van, van aki somolyog a bajusza alatt. 
Talan az evek teszik? Minden esetre szimpatikus...

OFF:
tegnap a bevasarlokozpontban osszeszedtem a polcrol 4 darab Milky 
Way csokit, mert a jotallas 2004.5.22. volt. A penztarnal mondom a 
nonek, ezt nem kivanom megvenni, csak idehoztam, mert lejart, ilyet 
nem illene a polcon tartani. Szepen, udvariasan, nyugodtan. Kar, hogy 
nem filmeztem a reakciojat, majdnem hozzamvagta, olyanokat ordibalt, 
majd sikitott, hogy minek hozom ide, ha nem kell, miert ot baszogatom, 
hagyjam ot beken. Ot perc alatt megnyugtattam, kihuztam belole, hol a 
fonok, majd vele megbeszelem. Tipikus agyverzeses reakcio. Mikor 
novunk mar ki ebbol? ajjjaj...

Cs.
+ - re: Altea ? + Mosas + muszerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> elmegyek kedvenc mosomba, elore bejelentve
>percre pontosan fogadnak es 1400 Ft-ert kivul-belul-alul-felul
>tiszta autot kapok kb. 40 perc alatt, igazan szarazra torolve
>(Kritikus helyek kompresszorral kifujva, foleg telen...), belul
>kiporszivozva es nedves ruhaval letorolve.

Hol van ez az automoso???
kivul-BELUL-alul-felul 1400 Ft? Adszi a cimet! :-)

Ami kezi mosot ismerek, 4-5000 Ft korul nyulnak hozza egyatalan
az utasterhez. De ha "nagyon szennyezett" akkor dragabb, a
vege 10 ropi is lehet, igaz ebben mar karpit- es muanyagapolas
foglaltatik. 1200-1400 korul jo esetben kivul lemossak.

Ismerek olyat, aki no letere(!) sajatkezuleg mossa az autojat
telen-nyaron (nagyon szep Pug206) de szerintem sem eri meg
manapsag kezzel. Ha csak lite kulso takaritas kell, a MOL
gepi moso 800 Ft korul megcsinalja samponnal, a kerekeket, 
alvazat is. Igaz, ettol meg az ajtok oldalan tovabbra is all a por,
a nagyon beegett bogarnyomokat sem mindig viszi le - ezt en is
kezzel csinalom, de csak azert mert nem ismerek 1400 Ft-os
kezimosot. Hol is ez a moso?

Udv: VAti
Fiat Tempra 2.0i

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS