1. |
Re: benzin vs. dizel (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
2. |
Benzin vs Dizel (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
3. |
:)))) (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
4. |
Benzines vs Dizel (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
5. |
dizel - DjTiszy (mind) |
138 sor |
(cikkei) |
6. |
dizel - Wimmer Zsolt (mind) |
58 sor |
(cikkei) |
7. |
Kitautok es egyeb csacskasagok (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
8. |
dizel - Osember (mind) |
132 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: Bocs a zavarasert es monden jot nektek (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
10. |
Re[2]: Arpi es a szomszed (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
11. |
A2 stat (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
12. |
Elado Frod Taunus 1.6L (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: benzin vs. dizel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Fri, 2002-06-07 at 10:13, ngabor--baum.hu wrote:
> Europaban elik vilagukat a dizelek? Amerikaban, vagy Japanban miert ritkak
> mint a feher hollo. Az amcsikat lehet sok mindenel vadolni, de a japanok
> szerintem elegge hiresek a racionalitasukrol...
Japanban gyakorlatilag be van tiltva a diesel (szemelyauto eseten). Igy
a racionalis japanoknak nem nagyon van valasztasuk.
> fogjak nyomni... Persze ez csak fantazialgatas, de nem lepodnek meg, ha az
> uzemanyagforgalmazo multik pedig leulnenek es azt mondanak, hogy mivel most
> mar majd minden auto dizel, fel lehet nyomni a dizel arat es keresni vegre
> egy kicsit azon is. Nem is lenne rossz. :)))
Keresnek mar most is rajta, ugyanannyit mint a benzinen, te is tudod
hogy az arkulonbseg nem az olajcegektol hanem az allamtol jon...
Udv, Sandor aki termeszetesen azokat a pontokat csemegezi ki ahol ugy
erzi hogy helyesbithet
|
+ - | Benzin vs Dizel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
- magyarazni. A teljesitmeny az, ami viszi az autot. A nyomatek csak egy
- kiindulo adat, amit a fordulatszammal (meg nemi konstanssal) beszorozva
- kapjuk a teljesitmenyt. Lehet, hogy nagyobb fordulaton, de miert legyek
- boldogabb, ha valamely auto a 100 loerot pl. 5000-es helyett 2500-as
- fordulaton adja le? Kedves racionalis dizelbaratok, ezt magyarazzatok meg!
-
- Masreszt pedig, ha nem vettetek eszre, az autogyarak lassan elkezdtek
megint
- a benzines teren dolgozgatni. Megpedig jon a direkt befecskendezes (Alfa -
- JTS, Mitsu - GDI, PSA - HPI, Renault - IDE, VW - FSI, Merci - CGI ...).
Ezek
- kb. a jelenlegi gyerekcipoben is 1-2 literrel kevesebbet fogyaszatank, es
- kb. 10%-kal nagyobb a teljesitmenyuk. Pl. Alfa 156 2.0JTS, 165LE, kb.9
- literes atlagfogyasztas. Es ez meg csak a kezdet...
A nyomatek a teljesitmeny egyik meghatarozo egyutthatoja. Nem tudom miert
lenne lenyegtelen, ha egyszer nem tudod nelkule a teljesitmenyt kiszamolni.
De mindenkeppen jarj utana a kepletnek.
Idezet (Gepjarmu technikai szakszamitasok, Muszaki Konyvkiado 1994):
"A motor teljesitmenye aranyos a forgatonyomatekkal es a fordulatszammal.
Keplet:
P eff = ( M * n ) / 9550 "
Tehat mi is az ami valojaban viszi az autot? A nyomatek es a hozza tartozo
fordulatszam.
Mert a nyomatek a dugattyura hato erobol van szarmaztatva.
Az a teny viszont, hogy a dizelmotor egesi csucsnyomasa magasabb, azt
eredmenyezi, hogy kisebb fordulaton is hatekony. Ezert nem jonnek ki nagy
szamok a teljesitmenyt illetoen.
Arrol meg nem beszelve, hogy a kozvetlen benzinbefecskendezes, amit
kezdetnek hivsz, mar tobb mint 5 eves nyilvanos multtal rendelkezik.
Teeby
|
+ - | :)))) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>Khmmmm. Varom azt az 1.6-os dizelt, amelyik megeloz >az erdi emelkedon.
:)))
Kuldhetem? :)))
Szerintem siman le tud elozni. Mar csak azert is, mert egy benzinmotor
nyomatektulajdonsagai meg sem kozelitik egy dizelet. A benzinesben a
nyomatekkulonbseget csakis fordulatszammal lehet kompenzalni, mint szorzo a
kepletben. Kiveteles eset a turbo!
Viszont mint tudjuk emelkedon nem a fordulatszam a fontos, hanem a nyomatek.
A fordulatszam elveszik, mert nincs a motorban nyomatek. Ami legyozne a sok
ellenerot.
Szisztema egyszeru:
Gaz robban, lenyomja a dugattyut. Gaz minel nagyobbat robban annal jobban
lenyomja a dugattyut. Annal nagyobbat robban, minel nagyobb energia szabadul
fel az uzemanyagbol. Annal nagyobb energia szabadul fel, minel nagyobb
nyomas alatt van "elofeszitve" az uzemanyag.
Ergo kis fordulat hosszan tarto nagy nyomatek. Ergo stabil fordulatszam
tartomanyok. Ez a dizel.
Szerintem foleg emelkedon nem kellene egy dizellel versenyre kelni.
Teeby
|
+ - | Benzines vs Dizel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Baratnomek ujfajta Octaviat vettek, 1.6 piros i, 103 (?) LE.
Atlagfogyasztas: 5,5 - 6 liter benzin, vegyes hasznalatban. Sajat szememmel
csekkoltam tobb tankolast is.
Teeby
|
+ - | dizel - DjTiszy (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
Tiszy, nem er ugy vitatkozni, hogy nem is vagy hajlando megerteni, amit
irok! :(
: Zajkomfort? - akkor nagyobb benzines motor kell!
Vagy egy kisebb es olcsobb. Ne mondd nekem, hogy az nem csendesebb...
: A menetdinamikahoz pontosan nem KISEBB, hanem NAGYOBB benzines kell,
: mint azt a teljesitmenye mondana. Tehat a 100 lovas 2.0-as dizelhez
NEM a
: 1.6-os, hanem az 1.8-2.0-as benzinest hasonlitjuk.
Nem a menetdinamikat hasonlitottam ossze, pont azert, mert meg ha EBBEN
egy szintre is hozod oket, attol meg a dizel HANGOSABB marad! Ezert
mondtam, hogy legyen egy kicsit gyengebb a benzines, es akkor
kompenzalva van a dizel zajossaga. Ezek utan kell a dizel
fogyasztaselonyet+arhatranyat merlegelni. Valamit valamiert, ilyen
egyszeru.
: Atlagautot ugyanis nem vegsebesseg alapjan valasztunk (180-190
: km/h felett mar ugyis tokmindegy), hanem altalaban aszerint, hogy az
: erdi emelkedon mondjuk hanyasban fog felmenni
: csaladostul-gyerekagyastul.
: Itt pedig a nyomatek is szamitasba jon, ehhez viszont kell mondjuk
: egy 1.8-as motor.
Bar nem errol akartam vitazni, azert hozzatennek 1-2 dolgot. A dizel
ketsegtelen elonye, hogy alacsony fordulaton nagyobb nyomatekot ad le.
Ez teny, nem kell nagyvonalunak lennie senkinek, hogy elismerje. Az
emelkedon viszont az azonos teljesitmenyu benzines is ugyanolyan gyorsan
fel tud menni (lehet, hogy gyorsabban is), amihez lehet, hogy vissza
kell kapcsolni. RENDBEN, nevezzuk ezt hatranynak. De ha ez szamit, akkor
szamitson az is, hogy porgetve a dizel nem tud tobbletteljesitmenyt
produkalni, szemben a benzinessel. Meg ott a vegsebesseg es a gyorsulas.
Ezekben az azonos teljesitmenyu dizelek tobbnyire lemaradast mutatnak.
Mivel az Auto magazinban nincs gyorsulasertek megadva, felutottem a
'99-es autokatalogust. Direkt kineztem a hajszalra azonos teljesitmenyu
dizel es benzines valtozatok adatait: a kiskategoriaban atlag 2 mp, az
also-kozepkategoriaban atlag 1
mp a lemaradas gyorsulasban, a kozepkategoriatol folfele szinte
kiegyenlitodik a kulonbseg - csak ott meg mar kevesbe szamit. A
vegsebessegben is elofordulnak aprocska kulonbsegek. Semmi reszrehajlas,
ezek tenyek, barki utananezhet. Persze nem egetrengeto kulonbsegek ezek,
de ha mar ilyenekrol beszelunk, hogy hanyas fokozatba lehet felkapcsolni
az erdi emelkedon, akkor legyen teljes a kep. Ugyhogy szerintem -
termeszetesen a vetelar, a fogyasztas, es a zajszint teljes figyelmen
kivul hagyasaval! -, ket azonos teljesitmenyu benzin- es dizelmotor
siman osszevetheto.
: Es itt jon a trukk: 1.6 felett a fogy. ado 20%, nem pedig 10%. Tehat
az
: arak meg kozelebb vannak egymashoz. Arakat nem idezek, tessek
: kinyitni barmelyik autosujsagot.
Tiszy, eppen azt tettem mar a multkor is.
: >>>
: Irok egy peldat is, hatha nem sikerult pontosan kifejeznem a dolgot:
: Mazda 323 1.4i, 73 LE 3.500.000 Ft (benzines)
: Mazda 323 1.6i, 98 LE 4.400.000 Ft (benzines)
: Mazda 323 2.0 DITD, 100 LE 4.800.000 Ft (dizel)
:
: A pelda rossz! Illetve meg a 1.6-os is gyenguci.
Ebben igazad van, a pelda nem az igazi, az 1.4-essel valo
osszehasonlitas tulzas, de azota talaltam jobbakat. Lasd a masik
levelet.
: De a 400 000 Ft mar igy is apropenz 2-3 ev tavlataban.
Ennel nagyobb kulonbseggel kell szamolni amugy is, de ha mar itt
tartunk, meg a 400ezer sem "apropenz 2-3 ev tavlataban". Csak
probakeppen nezd meg az 1.6i / 2.0DITD fogyasztasat (szerinted ennel
erosebb benzines kene, szerintem meg a zajelony miatt gyengebb, tehat
viszonyszamnak eppen jo lesz): 8 liter / 6.5 liter. Legyen a benzin 230,
a gazolaj 210 ft. Tehat (8*230)-(6.5*210) = 1840-1365 = 475 ft
megtakaritas 100 km-en. Akkor (400.000/475)*100 = 84.000 km alatt hozza
vissza a dizel felarat. Kb. ezen a ponton mondhatja a dizeltulajdonos,
hogy "megerte". (Azert, mert megtakaritas ugyan meg nincs, az auto
viszont valamivel tobbet er a hasznaltpiacon.) Te nem erzed ugy, hogy ez
nagyon sok, es nem igazan 2-3 ev? Vagy elrontottam volna valamit?
Tudom, te egy nagyobb benzinessel szamolnal a nyomatek miatt, de ezzel
az erezhetoen jobb zajkomfortjat, gyorsitokepesseget, vegsebesseget
TELJESEN figyelmen kivul hagynad, ami nem tudom elegge hangsulyozni,
hogy mekkora _hiba_!
Szerintem mar ez a szamitas is a benzines hatranyara santit. Egyreszt a
dizelzaj miatt (mar megint), masreszt nincs benne az eltero kotelezo
szervizkoltseg sem.
Lehet, hogy teged tokeletesen hidegen hagy, es egy arva loerot vagy
newtonmetert nem adnal a csendessegert, de az emberek tobbsege ezt nem
igy latja, abban biztos vagyok.
: A 130 lovas biztos jol megy, az mar hasonlithato, bar nyomatekban
: meg mindig alattamarad a dizelenek.
: Arkulonbseg megint felmillio forint alatt, ez kevesebb, mint 10%.
: lof@sz.
Itt is ugyanazt tudom mondani, mint az elobb. A szazalekos arany pedig
nem erdekes, csak az abszolut osszeg!
: >>>
: Szerintem a Mazda es a VW eseteben is a legtobben a kisebbik benzinest
: talalnak egyenertekunek a dizellel vezetesi elmeny szempontjabol.
:
: Zoli! Hihetetlennek tartom, hogy ilyet leirsz!!!! Milyen elmeny? Zaj?
: vagy suhano-fak-per-masodperc???
: :-))
Felreertesz. Akkor mondjuk ugy, hogy komforterzet. A dizel erosebb, de
hangosabb is. Remelem igy mar vilagos, hogy mit akartam mondani.
: Lasd Eurotax Futura (jovobeli ar meghatarozo) program.
: Jol mukodik. Biztos ismered :-)
Nem ismerem, de hiszek neked. :-) Viszont miben mond ez ellent az
erveimnek?
: >>>
: Amikor visszakapja a penzt, valoszinuleg ujra egy dizelautora kolti el
: azt a bizonyos "tobbletet" (?!). Tehat az a penz, amennyivel tobbet
: fizetett azert, hogy dizele legyen, _mindig_be_lesz_fektetve_. Akkor
: meg olyan, mint ha nem is lenne.
:
: ...ezt mar nem is kommentalom, olyan mokas onmagaban is...
Gondold vegig ujra, es indokold meg, mitol az.
: Nem idegesitettel szerintem senkit, csak nyilvanvalo csacsisagokat
: irtal. (vagy en nem ertem)
Teljes meggyozodessel allitom, hogy az utobbi. ;-)
udv,
Zoli
|
+ - | dizel - Wimmer Zsolt (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv,
> Felado : [International]
>hallgatja a traktorzugast, kapaszkodik a vibralo kormanyba, mikozben
>azt ismetelgeti magaban, hogy "de legalabb keveset fogyaszt".
: Ezek enyhen szolva is csusztatasok, regrol megmaradt eloiteletek.
: Ami pedig a vibralo kormanyt illeti, arra mar nem is reagalnek. Csak
: ismetelni tudom: ulj be egy modern dizel autoba.
Termeszetesen a bevezeto mondatban szandekosan tuloztam, hogy megadjam
az alaphangot. ;-) Hogyne ultem volna a modern dizelautoban - pl. az
(ex-)fonokom vadiuj Mondeojat vezettem parszor. 2.0TD, 130 loero korul
van. Egy benzineshez kepest nekem az is traktor, pedig friss
konstrukcio. Vagy egy baratom szinten vadiuj Saxo 1.5D-je, ugyanez.
: Ha mar arrol beszelunk, hogy milyen benzinesbe ulnek at szivesen
: a dizelbol ha leszamitjuk a fogyasztast, akkor meg tudom mondani:
: az ocsem V6-os 3000-es benzineset elveztem, mert ugyanugy nyomatekos
: volt, mint az en dizelem. Akkor most melyik kocsi kerul tobbe: egy
: TD, vagy egy V6-os?
Ha tenyleg, minden tulzas nelkul, neked ez lenne az egyenrangu benzines
alternativa - persze azonos fogyasztas mellett -, akkor valoban
tokeletesen valasztottal. Ez viszont igencsak ritka. Nagyon sokan
vannak, akiknek nemi loerohatranyt megerne az, hogy egy csendesebb
(ezaltal komfortosabb) autoba uljenek.
: Par nappal ezelott Fogash reszletesen levezette egy dizel es egy
: benzines kocsi koltsegeit es ebbe belevette a kulonbozet
: kamatait is. Tehat nincs szo arrol, hogy nem beszelnenk errol.
Az elso tevhitre (a loero szerinti osszehasonlitas buktatojara) irtam,
hogy nem hangzott el. Mindegy. Emlekszem, hogy Fogashsal szamoltatok
valamit, de arra nem, hogy ebben mi volt benne, es mi nem. 3 ev alatt az
en szamitasom szerint a dizel legritkabb esetben terul meg, de errol egy
masik levelben.
: Eppen ezert tartom elfogadhatatlannak, amikor
: valaki felsobbrendusegi erzesenel fogva egyszeruen ostobanak
: titulalja azokat, akik ellenkezo velemenyen vannak, mint o.
Reagalasoddal azt sugallod, hogy mintha minden dizelvasarlot lehulyeztem
volna. Pedig ezt irtam: "egy igen jelentos hanyaduk butasagbol vesz
dizel". Ez pedig (szerintem) valoban helytallo, mert sokan csak
kiszamoljak a fogyasztast, kihoznak egy igen felrevezeto eredmenyt, es
azt hiszik, hogy jol dontottek. Persze a lenyeg, hogy az egyszeri
autotulajdonos ugy erezze, jo vasart csinalt. Meg tolem lehet imadni a
dizel sajatossagokat is (nyomatekgorbe, hang), de akkor ne a gazdasagi
szempontokkal jojjon, hanem azzal, hogy szerelembol vette. Ennyi az
egesz. Ez ugye mind szep es jo, de aztan megintcsak az az indok, hogy
"de igenis, hogy nagyon sok penzt megsporolok vele", ha meg kiszamolom,
hogy mi a realitas, akkor sertodes a vege. ;-) (Ez termeszetesen nem
neked szol, nehogy magadra vedd.)
udv,
Zoli
- Relax! Magazin - http://www.relax.hu
|
+ - | Kitautok es egyeb csacskasagok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Annyira lusta vagyok irni, remeltem valaki mas megteszi helyettem :)
Magyarorszagon a kitautok epiteset a Kozlekedesi Fofelugyelet meg azzal
a szemlelettel mericskeli, ami kb. 15-20 evvel ezelott kotelezo volt:
"miert akar valaki egyenieskedni, kilogni a sorbol?"
Engedelyeztetetes szempontjabol a kitautok es a klasszikus jarmuvek kis
hazankban egy cipoben jarnak: egyedi atalakitasi/osszeepitesi engedely
es/vagy egy ismeros kell hozza.
Egyfelol a szarmazassal akadnak gondok, donorjarmu meg ilyenek. Azutan
meg a zaj es emisszios vizsgalatokkal.
Idorol-idore akad valaki egy megprobalkozik valamivel. A legkitartobban
Csonka Jozsef (Helix Kft) probalkozik, ha kell elo tudom szedni a
szamat.
Par eve egy Helix Lotus 7 replika alapjain szuletett egy Hannibal nevu
csodasag, de alkotoja, mikor utoljara osszefutottam vele mar Amerikaba
keszult.
Tobben is importban gondolkodnak: van Saier Cobra, Scheib MG TD
Magyarorszagon (meg egy Robin Hood Lotus 7, amit '95-ben hoztunk be....)
A BONTEX vezetoje teljesitette regi almat es elhozta a Caterham-t. Nem
tudom eladott-e egy darabot aka'r....
Kulfoldon viragzik a "specialty car" avagy "specialist car" iparag
(amerikai es angol angol kozti kulonbseg) Angliaban a
www.totalkitcar.com, Amerikaban a www.kitcar.com, Uj-Zelandon ahol
roppant nagytudasu szakemberek igenyes versenyauto replikakat keszitenek
pedig a www.classic-car.co.nz/TradeDirectory/ Trade_Directory1.html
oldalt ajanlom.
Udvozlettel,
Npal
|
+ - | dizel - Osember (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia Osember!
From: Osember >
>is ilyen, lenyegeben hetkoznapi kocsiknal nem a "vezetesi elmeny"
>szerint valaszt az atlagautos. Ez csak autofil duma. Mivel az
>osszehasonlitott kocsikban a motoron kivul minden olyan dolog
>egyforma, ami valasztasi szempont szokott lenni (kinezet, komfort,
>szin, csomagter stb.), a motor teljesitmenye lehet csak az
>osszehasonlitas alapja.
Ha az altalad is emlitett komfort es szin is "valasztasi szempont",
akkor a "vezetesi elmeny" (zajkomfort es menetteljesitmenyek aranya) is
az! Hiszen ezek egyforma mertekben (nem) racionalis, hanem kenyelmi
szempontok. Allitom, hogy akinek nem mindegy, hogy milyen szinu es
milyen kenyelmi felszereltsegu az auto, annak az sem mindegy, hogy
milyen hangerovel bug a motor az utasterben. Sokan - koztuk en is -,
inkabb a gyengebb, de csendesebb benzinest valasztanak az erosebb, de
hangosabb dizellel szemben. Nem mindenki, mondjuk 50-50%-ban, nagyjabol.
Latom, hogy te az altalam "kihozott" 1.3, meg 1.9 millios kulonbsegen
akadtal ki, pedig irtam, hogy a valosagban ez ennel kisebb, hiszen
biztosan van felszereltsegbeli elteres is, meg hirtelen nem talaltam
olyan peldat, ahol egy benzines valtozat csak annyival "gyengebb" a
dizelnel, amennyivel "csendesebb" is. Ez vegulis hiba volt,
elismerem, most viszont raszantam egy kis idot, es kerestem 9 darab
eletszerubbet. Szerintem az osszkeppel mindenki meg lehet elegedve:
Alfa Romeo 147 1.6TS Progression, 103 LE 4.420.000 Ft
Alfa Romeo 1.9JTD Progression, 110 LE 5.850.000 Ft
1.430.000 Ft arkulonbseg.
Fiat Punto 1.2 16V Active, 80 LE 2.370.000 Ft
Fiat Punto 1.9JTD Active, 85 LE 3.350.000 Ft
980.000 Ft arkulonbseg.
Opel Corsa 1.0 12V Club, 58 LE 2.300.000 Ft
Opel Corsa 1.7 DTL Club, 65 LE 2.950.000 Ft
650.000 Ft arkulonbseg.
Peugeot 206 1.1 Presence, 60 LE 2.500.000 Ft
Peugeot 206 1.4 HDi Presence, 68 LE 2.880.000 Ft
380.000 Ft arkulonbseg.
Renault Clio 1.2 Authentiqe, 60 LE 2.480.000 Ft
Renault Clio 1.5 dCi Authentique, 65 LE 2.850.000 Ft
370.000 Ft arkulonbseg.
Seat Ibiza 1.4 Stella, 60 LE 2.580.000 Ft
Seat Ibiza 1.9 SDi Stella, 68 LE 3.160.000 Ft
580.000 Ft arkulonbseg.
Seat Cordoba 1.4i Stella Vario, 60 LE 2.870.000 Ft
Seat Cordoba 1.9SDi Stella Vario, 68 LE 3.630.000 Ft
760.000 Ft arkulonbseg.
VW Polo 65 12V, 65 LE 2.510.000 Ft
VW Polo 75 PD TDi, 75 LE 3.250.000 Ft
740.000 Ft arkulonbseg.
Volvo S60 2.4 140, 140 LE 8.260.000 Ft
Volvo S60 2.4 D5, 163 LE 9.630.000 Ft
1.370.000 Ft arkulonbseg.
Alaposan atneztem a juniusi Auto magazin arlistajat, kigyujtottem az
osszes azonos felszereltsegunek tuno, jol osszevetheto tipust. Igazan
nem kedveztem a benzinesnek, a teljesitmenykulonbseg atlagosan 11.5%
(szelsosegek: Punto - 6%, Volvo S60 - 17%), ami nem sok, senki nem
mondhatja, hogy a benzines nem kompenzalja konnyeden a jobb
zajkomfortjaval! (En ennel nagyobb kulonbsegnel is a benzinesre
szavaznek, a nyomatekkaraterisztikat pedig felesleges idekeverni, mert
hasonlo jellegu elonyei a benzinesnek is vannak.)
Az arkulonbseg 370.000 es 1.430.000 Ft kozott van, az atlag 800.000
forint. Nem 1.3-1.9 millio, de ezt mar irtam a multkor, hogy abbol meg
vonogatni kell. Most is vannak biztos apro elteresek nehany markanal a
felszereltsegben, ezert vonjuk le 100-200 ezer buntetoforintot, es akkor
meg mindig marad 6-700ezer. A benzines atlagosan 34%-at eszik tobbet
(itt varosi fogyasztast szamoltam, mivel te is azt emlegetted), azaz ami
a dizelnek 7,5, az a benzinesnek 10 liter.
>Tehat korrekten csak a 130 LE-s Borakat, vagy a 100-98 LE-s
>Mazdakat szabad osszevetni!
Ez az egyik olyan tenykeredes, ami miatt a vitank elbukik. Azokat a
motorvariansokat vesd ossze, amik szerinted megfelelnek egymasnak a
szolgaltatasuk minosegeben. Kepzeld el, hogy beultetnek egy 115 loeros
benzinesbe, es egy hangosabb, viszont erosebb, 130 loeros dizelbe, es
azt mondjak: "Itt ez a ket csontugyanolyan szinu, felszereltsegu auto.
Mindketto decire ugyanannyit fogyaszt. Melyikben szeretned a kovetkezo
harom evedet levezetni?" Szerinted milyen lenne a megosztottsag a
benzint/dizelt valasztok kozott? Szerintem mondhatjuk, hogy kb.
fele-fele. Na ezek utan kell elokapni a szamologepet.
>Hat akkor szamoljunk, persze az egyszerusag kedveert kerek
>szamokkal, amelyel azonban a lenyeget jol mutatjak. A vasarlasi
>arkulonbseg tehat 430-400 ezer Ft a dizelesek karara. Az
>atlagautosok tobbsege es tobbnyire (sajnos) varosban kozlekedik. Az
>atlagos futaskilometer 12 ezer evente, azaz havonta ezer. Varosban
>a 130 LE-s benzines megeszik 12 litert, a dizeles ennek a felet
>(!). A benzines havi benzinszamlaja 30 ezer, a dizelese 15 e Ft. Az
>evente 180 ezer a megtakaritas, tehat 2-2,5 ev alatt kiegyenlitodik
>a vasarlasi arkulonbozet.
Ez meg egyszeruen nem igaz. Nem fogyasztja a felet a dizel. Az elobb
direkt a varosi fogyasztast szamoltam, atlagosan 34%-kal evett tobbet a
benzines - persze ebben a legpontatlanabb a katalogus, de 9 autobol
szamolt atlag mar kell, hogy kozelitse a valosagot. Ez azonos
teljesitmenynel se lenne tobb +40%-nal. Az meg azert egeszen mas, mint
+100%. Szerintem te 60 loeros dizelt hasonlitasz 115 loeros benzineshez.
;-)
Az en szamitasom szerint igy, ha a benzines havonta 30 ezer, akkor a
dizel (a gazolajarat is beleszamolva) minimum 20 ezret kajal meg. Ez
maris csak evi 120 ezer megtakaritas. Plusz en nem 400-430 ezerrel
szamolok, hanem 6-700 ezerrel (szerintem ez a realitas), az pedig 5-6
ev! Es nem sarkitottam le a dolgot, egy atlagos esetet szamitottam ki.
Lehet jobb, lehet rosszabb a 6 evnel, de a 6 ev is mar eleg huzos. Ez az
a pont, ahol a dizeltulajdonos azt mondhatja, hogy megerte megvenni a
kocsit - de csak amiatt, hogy valamivel tobbet kap erte majd a
hasznaltpiacon, mivel tenyleges hasznot (megtakaritast) csak EZUTAN kezd
termelni.
Ez az atlag(!) 6 ev megterules pedig meg tovabb none a valosagban, mivel
meg ket dolgot kihagytam a szamitasbol, es mindketto a benzinesnek
kedvez:
* a dizelek gyakoribb kotelezo szervizigenye
* a kotelezo felelossegbiztositas esetleges plusz terhe, ami 9-bol 4
esetben fennall.
Valoszinuleg egyik sem dramaian sok, de azert szamit.
Zoli
- Relax! Magazin - http://www.relax.hu
|
+ - | Re: Bocs a zavarasert es monden jot nektek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali,
szeretnek hozzafuzni 1-2 dolgot az itteni dolgokhoz:
Eloszor is szomoru ami tortent Veled. Egyertelmu, hogy telefonoskent soha nem f
ogsz tudni nagy ugrast elerni az eletkorulmenyeidben. Velemenyem szerint az len
ne neked a legfontosabb, hogy tanulj valami olyat amivel komolyabb jovedelemre
teszel szert. Ilyen sokfele van, vannak jolkereso mozgasserult informatikusok,
jogaszok stb. de edesapamnak is volt gyerekbenulasos orvosi muszeresz kollegaj
a aki maganorvosok gepeit javitotta. Ha sikerul talalnod egy hianyszakmat akko
r jo lehetoseged van arra hogy 1-2 ev mulva mar jovedelmed legyen.
A jovedelem teren egy jo szakmunkas is tud jol keresni, akar 100eFt korul is. S
ok 1-2 emberrel dolgozo vallalkozo panaszkodik hogy egyszeruen nem tud olyan em
bert talalni, pedig lelkiismeretes munkavegzessel es atlagos hozzaertessel mar
elegedett lenne.
Az autoproblemadra visszaterve erdemes elgondolkoznod rajta hogy egy kismotor /
robogo nem segitene-e a helyzeteden. Beszerzese es uzemeltetese sokkal olcsobb
mint az auto es a varosi forgalomban meg gyorsabb is. Lehet kapni oninditos e
s automata valtos gepeket amiket lab hasznalata nelkul is tudsz vezetni.
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: gep73-719.bp01catv.broadband.hu)
|
+ - | Re[2]: Arpi es a szomszed (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A #1489. HIX AUTO-ban irta :
>Es ha idegen jon a parkoloba aki nem ismeri ezt a helyi nepszokast
>akkor mi van? Feltheti a kocsijat a bennszulottektol?
Ismertem egy embert, valami lakotelepen lakott/lakik. Par eve nagyon
dicsekedett azzal, hogy jol kiszurta valami ismeretlen csavo kereket, aki
ketszer is beallt a "helyere" a parkoloban.
Szoval sajnos van ilyen is.
--
Windisch Gergely - - ICQ: 16688379
"Minel tobb emberrel talalkozom, annal jobban szeretem a kutyamat."
HIX-Editor 1.15beta8 (vagy kilenc :-)
|
+ - | A2 stat (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Most neztem az Auto2-n az internetes virtualis kocsieladasi statisztikat,
tehat elol a tipus, utana pedig hogy hanyan vennenek ilyen kocsit:
1. Citroen C5 783
2. Tiat Punto 732
3. Alfa Romeo 147 290
4. Opel Astra 273
5. Skoda Fabia 183
6. Renault Clio 81
No comment.
Udv joe
XM 2.1TD
Ui: csak annyit mondok bibiiii :-)))))
|
+ - | Elado Frod Taunus 1.6L (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sajna iskolai tanulmanyaim miatt nem tudom befejezni a kocsit, es a penzre
is szuksegem lenne.
2 eve teljesen ki lett kasztnizva, le lett festve, alvazvedozve. Van hozza
egy felujitott motor, ami
meg nincs beszerelve. Fajo szivvel, de muszaj megvalnom tole. 140e Ft-ert
odaadnam, ha valakit
erdekel. Rengeteg alkatreszt adok hozza, pl.: inditomotor, huto, ajtok
teljes karpittal, soetitett
uvegekkel, stb.
Kepek megtekinthetok: www.extra.hu/taunus cimen.
erdeklodni: vagy 06-70-238-9935-os szamon.
Bekesi Csaba
|
|