Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX BUDAPEST 556
Copyright (C) HIX
2001-06-03
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: *** HIX BUDAPEST *** #552 (mind)  55 sor     (cikkei)

+ - Re: *** HIX BUDAPEST *** #552 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Teknöc irja:
> > bizonyos korulmenyek kozott valoban nem tilos a jardan sem
> Van-e pontos szabaly, hogy mikor?

Szabad a jardan kozlekedni max. 10 km/h-val, ha az uttest 
kerekparozasra alkalmatlan.
Ha van kerekparut, azt itt is kotelezo alkalmazni. Ugyanakkor a 
segedmotorosok is hasznalhatjak, amik ma mar felelmetes ereju 
gepek, olykor felelmetesen csekely agyu vezetokkel. Es a 
motorosokat sem hajtja le a rendor. Sot, velem az is elofordult, 
hogy a kerekparutra korulnezes nelkul rafordult nagy sebesseggel 
egy auto a szomszedos utrol, mert parkolhatnekja volt. Majdnem 
megolt. Azt persze nem mondta, hogy bocs.
Ha kozos gyalog- es kerekparut van, ott is van sebessegkorlatozas 
(fejbol nem megy, h. 10 v. 20); viszont ha ez a gyalogosforgalom 
miatt nem jarhato rendesen, akkor lemehetsz az uttestre.
(Egy 10-es sebessegkorlatozas gyakorlatilag betarthatatlan, ha 
kozlekedni akarsz.)
Sok figyelmetlen ember a kozos gyalog- es kerekparutrol is azt 
hiszi, hogy jarda. Ezt mar irtam. Talan ezert alakulhat ki az a 
kepzet, hogy a jardan bicikliznek. Egyebkent szerintem elenyeszo 
a jardan tekerok szama, noha mi is fe'lunk az autosoktol, ezert 
nem lenne'k meglepve azon sem, ha sokkal tobben mennenek a 
jardara, de az a helyzet, hogy szerintem alig-alig vannak! Meg 
egyszer: _nem_ a jarda teruleten vezetett kerekpar-, ill. gyalog- es 
kerekparutrol beszelek, hanem a _jardarol_.
Szerintem keves biciklis van, akit vonzana egyreszt a jardak 
alkalmassaga, masreszt a gyalogosok kozott elreheto sebesseg.

> 
> A kerekparutakkal itt az a helyzet, hogy ahol van, ott
> kötelezö a hasznalata, ezert a gyors kerekparosok 
> komoly resze ellenzi a kerekparutak epiteset,
> mondvan, hogy a keresztezödesek miatt lassabb es 
> (statisztikakkal allitolag igazoltan) bakesetveszelyesebb, 
> mint az uttesten. Mehet Budapesten a biciklis az uttesten
> akkor is, ha van kerekparut?

Nem, csak ha kozos gyalog- es kerekparut van, ahol sok a gyalog. 
Nalunk is komoly problemat okoz, hogy hozza nem erto buroratak 
jelolik ki es epittetik a bicikliutakat, ezert egy reszuk teljesen 
hasznalhatatlan. Ami van, azt meg nem tartjak karban. Azaz 
nemelyik kifejezetten balesetveszelyes. Egy hirhedett legenda a 
kozelunkben a Bp-Szentendre kerekparut Sztendre feloli 
szakasza, amelyik az extrem ssoprtok kedveloinek valo, de 
kerekparos kozlekedonek jarhatatlan. A masik a Romai-part 
pihenoovezetnek szant resze, ahol a hivatalosan tablaval jelzett 
"kerekparut" a kerekparosoknak kiadott terkepen kerekparral 
jarhatatlan utkent van feltuntetve! Aki egyszer is vegig akart ott 
menni, az tudja, hogy a terkepnek van igaza, nem a tablanak.

Kinaba vagy Hollandiaba kell koltozni, ott megbecsulik a 
kerekparosokat. A Monarchiaban meg kuzdeni kell, ugy latszik. :-(

Tekno"c

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS